Spring naar content

Arbodienst Emmen

arbodienst emmenBen jij voor jouw organisatie op zoek naar een arbodienst in de omgeving Emmen? Bijvoorbeeld omdat je merkt dat jouw huidige arbodienst niet meer bij jou past of misschien omdat je nog geen contract met een arbodienst hebt?

Er zijn momenteel 15 arbodiensten en casemanagementbureaus met een eigen vestiging of spreekuurlocatie in Emmen. Wil je weten welke arbodienst in Emmen het meest geschikt is voor jouw organisatie? Maak dan gebruik van onze gratis arbodienst selectietool en vind snel en gemakkelijk de arbodienst die bij jou past.

Vergelijken van arbodiensten in Emmen

Bij HR Navigator ben je aan het juiste adres voor het vergelijken en kiezen van een geschikte arbodiensten in Emmen en omstreken. Het kan een tijdrovende en complexe klus zijn om een arbodienst te vinden die past bij jouw visie op arbo, duurzame inzetbaarheid en verzuim. Je begint eerst met het opstellen van je wensen en eisen als het om verzuimbegeleiding gaat. Wanneer je dit voor je organisatie helder in kaart hebt gebracht, kun je starten met het voeren van arbodienstverlening gesprekken bij meerdere aanbieders.

Offertes van arbodiensten in Emmen en omstreken

Een arbodienst ondersteunt en adviseert je op het gebied van werk en gezondheid. Je kunt een arbodienst inzetten om advies te geven over arbeidsomstandigheden, maar ook om het ziekteverzuim te verlagen of bijvoorbeeld voor het opzetten van een professioneel arbobeleid.

Wat doet een arbodienst?

Iedere werkgever in Nederland moet volgens de Arbowet passende zorg aan zijn medewerkers bieden, zieke medewerkers begeleiden en ze goed voorlichten over arbeidsrisico’s. Een arbodienst is er samen met de werkgever en werknemer voor verantwoordelijk dat de werknemer zo snel mogelijk weer verantwoord aan het werk kan.

Degelijke arbodienstverlening gaat verder dan het verzuimspreekuur bij de bedrijfsarts. De juiste arbopartner kent jouw organisatie, de branche, de aanwezige risico’s, de werkplekken en de organisatiecultuur.

Wij helpen je graag met het vinden naar een geschikte arbodienst voor de verzuimbegeleiding van zieke medewerkers. Niet alleen in Emmen, we kunnen je ook helpen wanneer je op zoek bent naar een arbodienst in de regio Assen, Hoogeveen of ergens anders in Nederland.

✓ Gratis en 100% onafhankelijk ✓ 10x sneller dan zelf doen ✓ 15.000+ klanten

Overzicht arbodiensten

Liever zelf een arbodienst selecteren? Hieronder staat een handig overzicht met alle arbodiensten met een spreekuurlocatie in deze regio. De aanbieders worden in willekeurige volgorde getoond. We plaatsen deze overzichten voor jouw gemak en hebben geen commercieel belang bij het plaatsen van hun logo of vermelding.

ttif & arbo

In de visie van ttif & arbo ligt de primaire verantwoordelijkheid voor de verzuimbegeleiding bij leidinggevenden en medewerkers. ...

Arbo Concern

Arbo Concern is in 1996 opgericht door de huidige directeuren John Franck en Sandra Strunk. Inmiddels is Arbo ...

Stichting Gezondheidszorg Agrarische Sectoren

Stigas helpt ondernemers en werknemers om gezond, veilig en duurzaam te werken. Productief en met plezier aan het ...

Qare Nederland Arbo

Qare biedt als private uitvoerder een breed palet van diensten aan op het gebied van verzuimpreventie, arbodienstverlening en ...

2Grip Verzuimregisseurs

2grip is een professionele arbodienst op het gebied van verzuim en arbeidsongeschiktheid. Dit gaat over de eerste twee ...

Arbo Unie

 De langste tijd van je leven ben je aan het werk. Daarom vindt Arbo Unie het belangrijk dat ...

GOED

GOED is ‘s lands eerste arbodienst die resultaat en rendement garandeert. Op een maatschappelijk verantwoorde wijze. Of u ...

Rendemens

Rendemens is een kleine gecertificeerde arbodienst die zich met persoonlijk contact richt op organisaties die werk willen maken ...

Swilion Business Support

Swilion Business Support BV ( SBS) is per februari 2006 gestart als landelijk opererende externe Arbodienst. SBS was ...

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

In onze dagelijkse powertip delen we de belangrijkste tips en eye-openers over Arbo, Verzuim en HR die we hebben opgedaan bij het ondersteunen van duizenden klanten.

tips arbo verzuim en HR

Jouw dagelijkse powertip

 Leer wat elke professional moet weten over HR & Arbo

 Voorkom dat je in de meest voorkomende valkuilen stapt

 Alle checklisten voor je arbo- en verzuimbeleid

 De 5 dingen die niet mogen ontbreken in je verzuimbeleid

Gratis Workshop Inkoop arbodienstverlening en preventie

HR Navigator hielp al 15.000+ organisaties bij het vinden van een passende arbodienst.

Onze ervaring hebben we nu gebundeld in een pragmatische workshop.

workshop Inkoop Arbodienst

Wat levert deze workshop jou op?
  Je weet wat de 5 grootste valkuilen zijn bij het inkopen van arbo en preventie en hoe je deze voorkomt
  Je weet welke arbodiensten er zijn en welke bij jou passen
  Je weet welk arbo-model het meest geschikt is voor jou
  Je hebt je arbo agenda bepaald en kunt nu aan de slag om de juiste aanbieder te vinden

Hoe werkt HR Navigator?

Vind gratis, makkelijk en snel de arbodienst die bij jou past

Stap 1
Stap 1

Criteria bepalen

✓ Vul de vragenlijst in

✓ Persoonlijk advies

✓ Gratis

Stap2-BG
Stap 2

Arbodienst top 3

✓ Selectie 3 beste aanbieders

✓ Keuze uit 45 leveranciers

✓ 100% Onafhankelijk

Stap3-BG
Stap 3

Adviesrapport en offertes

✓ Adviesrapport

✓ Uitgebreide vergelijking

✓ 3 Maatwerk offertes

Stap4-BG
Stap 4

Kies beste arbodienst

✓ Gesprekken met top 3

✓ Contract onderhandeling

✓ Maak je keuze

Elke week gratis de beste HR-Tips

Ontvang gratis de beste HR-tips waarmee je je werk 2 x sneller en 5 x slimmer kunt doen.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Elke dag de beste tips via social media

We delen elke dag gratis onze laatste tips, beste eye-openers en leukste video's

Onze succesgarantie

HR Navigator is al 10 jaar de grootste en enige 100% onafhankelijke HR-vergelijkingssite.

We helpen iedereen. Altijd!

100% onafhankelijk

Persoonlijk advies van dé HR-experts van Nederland

10 x sneller dan zelf doen

Zorgvuldig geselecteerde aanbieders

Al ruim 10 jaar de grootste HR-vergelijkingssite

15.000+ organisaties gingen jou voor

Merve&Mirco

Direct advies:
085 - 049 1540

ma - vrij: 9.00 tot 17.00 uur

Betrouwbare partners

De deelnemende arbodiensten zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van gerenommeerde keurmerken zoals SBCA, Blik op Werk en lidmaatschap van brancheorganisatie OVAL. 

Ook vragen we onze klanten jaarlijks de arbodiensten te beoordelen. Een minimale gemiddelde klanttevredenheidscore van 7 is een eis.

SBCA_logo
Blik-Op-Werk_logo
OVAL_logo
Arbodienst Inkoopgids

Voorkom dat je de verkeerde arbodienst kiest

Gratis inkoopgids t.w.v. € 27,--

In deze handige gratis inkoopgids vertellen we je alles wat we de de afgelopen 10 jaar hebben geleerd over het selecteren van de best passende arbodienst voor onze 15.000+ klanten. Leer van onze ervaring en weet welke vragen je moet stellen om nooit meer een verkeerde arbodienst te kiezen.

5 niet te missen feiten en fabels over arbodienstverlening

Prik door alle glimmende folders en verkooppraatjes heen

Gebaseerd op onze ervaring met 15.000+ inkooptrajecten

10 vragen die je zeker moet stellen om de beste arbodienst te vinden

9 tips voor een vliegende start met je nieuwe arbodienst

Verplichte nummers arbobeleid en dingen die je beter kunt overslaan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je ontvangt ook onze beste tips over arbo, verzuim en hr.

Klanten over HR Navigator

De niet lullen-maar-poetsen-mentaliteit vind ik prettig

“We waren net uitgebreid naar een regio waar we nog geen arbodienst hadden. Google bracht me op het spoor van HR Navigator. Na het versturen van het contactformulier op hun site werd ik gebeld door een van hun adviseurs. Die bleek zelf op vakantie te zijn op dat moment. Dat vond ik goede service, zelf neem ik echt niet op tijdens mijn vakantie, haha. De ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit van HR Navigator vind ik prettig. Ik heb ze al twee keer aanbevolen.”
Jacqueline Hiemstra, Miep

Jacqueline Hiemstra
Lees verder

We zijn nog steeds enthousiast

“Eerst benaderde ik zelf arbodiensten, maar ik kreeg onvoldoende respons op onze criteria, zoals transparantie of resultaat. Toen kwam HR Navigator in beeld. Ze regelden gesprekken met drie geschikte arbodiensten. Mensen van de OR, de directie, directe collega’s, er zat een hele delegatie van ons klaar. De verschillen waren behoorlijk groot en toch kozen we unaniem voor een kandidaat. We hebben net de eerste evaluatie gehad, en we zijn nog steeds enthousiast.”
Ed Voshol, Samen Veilig Midden-Nederland

klantenreview Ed Voshol
Lees verder

Ze doen meer dan ik vooraf had verwacht

Al snel na mijn start merkte ik dat met name de aandacht voor zieke medewerkers beter kon. De organisatie was in korte tijd snel gegroeid en niet meer bij te benen voor een bedrijfsarts alleen. De overstap naar een arbodienst was logisch. Al googlend kwam ik bij HR Navigator uit.
Op basis van onze antwoorden kwam de adviseur van HR Navigator niet alleen met drie namen van
geschikte arbodiensten. Hij gaf ook een samenvatting en waar de onderlinge verschillen in zaten. Eerlijk gezegd was dat meer dan ik vooraf had verwacht.
Erik van de Berg, HR adviseur PGVZ

Erik van den Berg
Lees verder

Ik zou ze zo weer inschakelen

“Tijdens een meeting googlede ik even snel op ‘nieuwe arbodienst’ en HR Navigator stond vrijwel bovenaan. Handig, dacht ik, dan gebeurt de voorselectie door een partij die kijk op de zaak heeft. De adviseur van HR Navigator is deskundig, voortvarend en heeft een goed empathisch vermogen voor ons als opdrachtgever. Ik raad elke HR-afdeling die op zoek is naar een arbodienst aan HR Navigator in te schakelen. Dit scheelt uren voorwerk en leidt tot een selectie van kwalitatief goede partijen.”
Niek Jaarsma, HR business partner Stryker

Niek Jaarsma
Lees verder

Hoe werkt HR Navigator?

Werkwijze HR Navigator

Veelgestelde vragen

Ja, dat is al sinds jaar en dag zo. Wel is sinds juli 2017 nieuw dat voor elke werkgever in Nederland minimaal een basiscontract met een arbodienst verplicht is.

In dit basiscontract staat bij welke taken je je moet laten ondersteunen door een arbodienstverlener of bedrijfsarts. Je stelt dit contract gezamenlijk op. De ondernemingsraad (OR) of personeelsvertegenwoordiging (PVT) moet instemmen met de inhoud.

Let bij het kiezen van een nieuwe arbodienst vooral op deze punten om een succesvolle samenwerking te krijgen:

  • Ervaring van de arbodienst in jouw branche
  • Budget, maar kies nooit alleen maar voor goedkoop of gratis
  • Krijg je een vast contactpersoon?
  • Referenties van klanten
  • Persoonlijke kennismaking
  • Soort samenwerking (proactief, communicatie, meedenken, advies)
  • Wat jouw OR wil binnen een samenwerking

Een arbodienst is een belangrijke schakel wanneer het gaat om verzuim, veilig werken en risico’s beperken. Ze begeleiden medewerkers tijdens verzuim naar een goede en efficiënte re-integratie, ze helpen bij het opstellen van- en toetsen de RI&E, ze begeleiden gezondheidsonderzoeken en kunnen aanstellingskeuringen doen. Ook mag je van je arbodienst verwachten dat ze je adviseren over je gezondheidsbeleid, hoe je risico’s op verzuim kunt verkleinen en hoe je je verzuimpercentage kunt verlagen. Een goede samenwerking met een arbodienst biedt dan ook vele voordelen.

Gemiddeld kost een arbodienst tussen de 100 en 150 euro per medewerker per jaar. Dat is ongeveer 0,3% van de loonsom op jaarbasis. Er zijn diverse samenwerkingsvormen mogelijk met arbodienstverleners: all-in abonnement (je betaalt een vast bedrag per medewerker per jaar inclusief alle uren van de bedrijfsarts en casemanager) of een verrichtingenabonnement (basisbedrag + betalen per verrichting van een casemanager en/of bedrijfsarts).

Bij de maatwerkregeling kies je voor maatwerk binnen je samenwerkingspartners. Dit betekent dat je met toestemming van je ondernemingsraad zelf besluit bij welke arbodienstverleners je de verschillende activiteiten neerlegt. Bij de vangnetregeling leg je alles bij een gecertificeerde partij neer.

Je komt alleen voor de maatwerkregeling in aanmerking wanneer er wordt voldaan aan deze twee voorwaarden:

  • Wanneer de cao de maatwerkregeling toestaat.
  • Wanneer er schriftelijke afspraken met de ondernemingsraad zijn gemaakt hierover.

Voldoe je hier niet aan, dan val je automatisch onder de vangnetregeling.

In het basiscontract moeten minimaal de volgende zaken geregeld zijn:

  • Ziekteverzuimbegeleiding
  • Uitvoeren en toetsen van de RIE
  • Uitvoeren van periodiek arbeidsgezondheidskundig onderzoek PAGO of PMO
  • Aanstellingskeuring
  • Rol bedrijfsarts, het recht op een second opinion en de klachtenprocedure
  • Vrije toegang van de bedrijfsarts tot elke werkplek
  • Preventie
  • Verder moet in het basiscontract duidelijk zijn beschreven hoe de bedrijfsarts, ondernemingsraad en preventiemedewerker(s) in de gelegenheid worden gesteld worden om regelmatig te overleggen.

Het basiscontract arbodienstverlening is in de Arbowet opgenomen om medewerkers nog beter te beschermen en een veilige en gezonde werkomgeving te garanderen. Ook is dit basiscontract er om werkgevers houvast te geven en om duidelijkheid te bieden voor alle betrokken partijen.

Bob en Marco

Marco | Bob

Arbodienst nodig? Vind snel de beste arbodienst

Ontvang offertes van de 3 best passende arbodiensten.

Elke week de gratis beste HR-tips?

Elke dag 11.000 HR professionals blij maken. Dat is waar HR Navigator voor staat. We willen jou inspireren en helpen om je werk als HR professional  slimmer en beter te doen.

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

Meld je aan voor de dagelijkse powertip

Powertips

Alles wat je moet weten over het selecteren van een arbodienst

Ontvang de gratis inkoopgids arbodienstverlening

arbodienst inkoopgids