Je overtollige capaciteit binnen 3 maanden volgepland

Heb je nu overcapaciteit van bedrijfsartsen en casemanagers?
Dan hebben wij gegarandeerd genoeg leads om al je mensen binnen 3 maanden te voorzien van nieuwe klanten. Mocht je daarover in gesprek willen, bel dan even 085-049 15 40
 om een afspraak te maken om langs te komen bij ons in Amersfoort.

  • Zoek je een partner op sales- en marketing-gebied?
  • Sta je open voor ongezouten feedback op je propositie, marketing en verdienmodel?
  • Wil je snel de overcapaciteit vullen, of hard groeien?
  • Wil je minimaal een 8 scoren op klanttevredenheid?
  • Durf je nee te tegen klanten die geen goede match zijn?
  • Meer dan 3.000 aanvragen per jaar
Ans Klein VaardigWerk
"Zonder HR Navigator was ik nooit zover gekomen" Ans Klein – Oprichter en directeur VaardigWerk
Hero Bob & Marco

Over HR Navigator

Wij zijn HR Navigator, de grootste HR-vergelijkingssite, en de enige onafhankelijke. Al 21.462 klanten maakten gebruik van onze hulp bij het vinden van een arbodienst, bedrijfsarts, een RI&E, een PMO of een PAGO

De afgelopen jaren hielpen we meer dan 100 arbodiensten en preventie-aanbieders om keihard te groeien. Dat lukt ons dankzij onze vergelijkingssite en onze marketingmachine. We krijgen ruim 3.000 leads per jaar binnen die we koppelen aan arbodiensten en preventie-aanbieders die voldoen aan onze eisen. Simpel gezegd: door het partnership aan te gaan krijg je klanten van ons. 

Als je eigen sales en marketing niet goed werken, dan lossen wij dat voor je op. Je betaalt aan ons een kleine abonnementsvergoeding plus een percentage van de omzet die je genereert uit de klanten die wij leveren. 

Ter vergelijking: als je niet met ons werkt, heb je waarschijnlijk een accountmanager nodig die je minimaal €100.000 per jaar kost, en tel daar ook nog maar €100.000 advertentiekosten bij op. Voordat je bij ons twee ton betaalt, heb je al miljoenen euro’s extra omzet. Veel van onze partners ervaren het zo: wij nemen de marketing en de acquisitie van je over. 

Je hoeft dan niet meer op te boksen tegen het marketinggeweld van grote arbodiensten en geeft geen cent meer uit aan dure advertentiecampagnes.

Je krijgt alleen klanten van hoge kwaliteit, die leuker zijn om mee te werken en die langer blijven. Dus geen klanten die zeuren over elke factuur en niet willen investeren in hun medewerkers.

Deze directeuren van arbodiensten vertellen wat de samenwerking met HR Navigator heeft opgeleverd:

“Onze omzet via HR Navigator is ergens tussen de 8 en 10 miljoen euro – Peter Wijnholds, directeur Perspectief

“98% van onze aanvragen loopt nu via HR Navigator. Dat heeft in 2 jaar meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Daardoor hebben we nu ruimte voor schaalvergroting.” – Fynn van den Booren – directeur @arbo   

“Dit jaar groeien we met zeker 7 ton omzet. Bijna eenderde van onze groei van de afgelopen jaren komt via HR Navigator.” –  Erik Bartholomeus, managing partner DPO2

“Andere vergelijkingswebsites zijn voor ons een waste of time” – Nancy Rommens, commercieel manager Capability

Leveranciers over HR Navigator

Ik heb er spijt van dat wij niet veel eerder zijn gaan samenwerken

Wij hadden echt moeite om aan de klanten te komen. Je ziet nu dat het roer om is sinds afgelopen zomer. In één keer gebeurde dat. De een na de andere klant halen we binnen. Binnen een jaar hebben we de verloren omzet goed gemaakt, is het risico verdeeld over veel meer klanten en er zit nog flink wat in de pijplijn. Dus ja, de aanpak van HR Navigator werkt.

Pieter Roelofs en Jan-Willem Roelofs
Pieter Roeloffs en Jan-Willem Roeloffs Mepros
Lees verder
In dit tempo komen er volgend jaar nog 100 klanten bij

HR Navigator kan soms – tot vervelends toe – kritische vragen stellen en dat vind ik wel heel leuk. Zo bleef Marco de Zeeuw maar doorzagen over waarom ik de lopende dossiers overnam in een 90 euro contract. Hij snapte niet dat ik de bagger van een ander wilde overnemen in een abonnement waar alles bij is inbegrepen, terwijl iedereen weet dat dit niet uit kan. Die kritische vragen helpen mij in mijn denken over onze arbodienstverlening.

Kees Wisserhof
Kees Wisserhof Oprichter arbodienst Prevenzo
Lees verder
De omzet per klant is nu tien keer zo hoog als voorheen

Toen wij nog niet met HR Navigator werkten, kregen we zo’n vijf à zes klanten per jaar erbij. Nu sluiten we via hen zo’n tien klanten per maand aan. Dat gaat om serieuze omzet, misschien wel het tienvoudige als eerst. Het is gewoon een vliegende start. En ja, dat is ook wennen. Want in een keer zie je je bankrekening en denk je, oké, dat heb ik nog nooit gehad.

Susan Quaars Reactiva
Susan Quaars Eigenaar arbodienst Re-activa
Lees verder
Ik mag af en toe zeuren, kan sparren en krijg ook nog nieuwe klanten cadeau

HR Navigator is echt onze sparringpartner. Over strategie, onze propositie, ons prijsbeleid en marketing natuurlijk. Maar liefst 98% van de aanvragen loopt via HR Navigator. Onze samenwerking heeft in iets minder dan twee jaar al meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Die groei betekent dat je financieel meer ruimte krijgt en er ruimte is voor schaalvergroting. Dat je ook kan herinvesteren in bijvoorbeeld het aannemen van je eigen bedrijfsartsen.

Fynn van den Booren
Fynn van de Booren Eigenaar en directeur @arbo
Lees verder
HR Navigator is echt onze ‘trusted advisor’

We hadden vanaf jaar één mooie resultaten en het afgelopen jaar groeien we met zeker 7 ton omzet. Het begint een goed geoliede machine te worden. Bijna eenderde van onze groei van de afgelopen jaren komt via HR Navigator, dus ze hebben echt een plek verworven in onze sales propositie.

Erik Bartholomeus
Erik Bartholomeus Eigenaar en managing partner DPO2
Lees verder
De omzet via HR Navigator is meer dan 8 miljoen euro, niet bepaald peanuts

Omdat we al zo lang samenwerken, hebben we HR Navigator ook zien ontwikkelen. Als ik puur cijfermatig kijk, dan is het aantal leads in de loop van de jaren ook gegroeid. Net als het type leads dat we krijgen. Al die leads vanuit HR Navigator hebben echt significant bijgedragen aan onze groei. Als we alles bij elkaar optellen, is dat ergens tussen de acht en tien miljoen euro, dus dat is niet bepaald peanuts geweest.

Peter Wijnholds
Peter Wijnholds Mede-eigenaar en commercieel directeur van Perspectief
Lees verder
Andere vergelijkingssites zijn voor ons een waste of time

Als we aan tafel zitten via HR Navigator, dan klopt het. Je merkt dat de klant echt een match ziet. HR Navigator maakt een goede schifting. De klanten die niet serieus zijn, worden eruit gehaald waardoor je de gesprekken op een veel hoger niveau kan beginnen. De klant neemt ons ook heel serieus. Ik heb nog nooit een lead geweigerd, omdat die niet zou passen.

Nancy Rommens
Nancy Rommens Corporate account manager Capability
Lees verder
Zonder HR Navigator was ik nooit zover gekomen

Zeker dat eerste jaar van de samenwerking met HR Navigator had ik zoiets van: ‘Dit is eigenlijk wel heel erg makkelijk.’ Het was van: ‘Pats, boem! Hier heb je een aanvraag en het is aan jou om de klant binnen te halen’. Je hoeft dus weinig aan verkoop te doen. Want ja, HR Navigator heeft bijna de hele acquisitie overgenomen.

Ans Klein VaardigWerk
Ans Klein Oprichter en directeur VaardigWerk
Lees verder
Ze besparen ons veel tijd qua acquisitie- en salesproces

Bedrijven weten op zich wel welke richting ze op willen met hun nieuwe arbodienst, maar het is een zoektocht in het grote aanbod. Als ze dan bij HR Navigator terecht komen, wordt hun blik weer scherp gesteld. De adviseurs van HR Navigator toetsen met een hele serie kritische vragen hun visie en segmenteren zo de potentiële partners die passen bij de organisatie. Door hun werkwijze weten wij bij voorbaat dat de prospects die zij aandragen, ook echt bij ons passen. Vergelijk dat eens met het in dienst hebben van een goede sales professional: hoe groot is de kans dat elke aanvraag tot een opdracht kan leiden? Dat maakt de samenwerking met HR Navigator tot een interessante business case. Ze besparen ons in ieder geval veel tijd qua acquisitie- en salesproces.

Emile van der Linde
Emile van der Linde Eigenaar Arbodienst GOED
Lees verder
Ik ken geen andere partij die zulke duidelijke analyses kan maken van aanbieders en klanten

De formule van HR Navigator werkt voor beide partijen succesvol. HR Navigator werkt graag met aanbieders die de juiste kwaliteit in huis hebben. Die laten een goede indruk achter bij de klant en dat straalt weer positief op hen af. Bij de adviseurs voel je dat het onderwerp ‘in hun bloed’ zit. Ze kennen alle ins and outs en kunnen goed het kaf van het koren scheiden. Het gaat bij hen ook duidelijk om meer dan professionele interesse: hun gedrevenheid is groot. Dat is te merken aan de manier waarop ze erover spreken, wat ze allemaal weten en hoeveel tijd ze erin stoppen. Passie kun je niet veinzen.

Vicky Kermans
Vicky Kermans Directrice Arbodienst Equilar
Lees verder
HR Navigator spreekt echt mijn taal

Het is heel goed voor Bezig geweest om met HR Navigator in zee te gaan. We hebben binnen een jaar al meerdere langdurige contracten met de klanten die we graag willen. En er is heel veel rust ontstaan in de dienstverlening. HR Navigator heeft ons geholpen ons bedrijf te laten groeien op een manier die bij ons past. Samenwerken met HR Navigator levert je veel meer op dan alleen hele goede en gedegen klanten en dat doen ze op een manier die heel prettig is. Mede dankzij de samenwerking zijn we van de keukentafel gegroeid naar een zelfverzekerd bedrijf dat echt bestaansrecht heeft. Ik beleef heel veel werkplezier in onze samenwerking. Echt klasse!

HR Navigator spreekt echt mijn taal
Eline van Stijgeren Directeur Bezig B.V.
Lees verder

Onze HR-experts staan voor je klaar

Elke werkdag tussen 09:00 en 17:00 bereikbaar. (Maar meestal langer)

Bellen met ons Direct een HR-expert aan de lijn 085 – 049 15 40
Mailen met ons Binnen één werkdag antwoord info@hrnavigator.nl
Bob & Marco
Marco (mister arbo 🎓)
Bob (zorgt voor een beetje 🌶️ in je HR)
Bob & Marco (zorgen voor een beetje 🌶️ in je HR)

Hoe werkt het?

  1. De organisatie vult online onze vragenlijst in.
  2. Hierna volgt altijd een telefonische intake. Er is dus altijd persoonlijk contact met de klant.
  3. Het resultaat is een inkoopspecificatie, die is geaccordeerd door de opdrachtgever.
  4. Hierna selecteren we de drie dienstverleners die het beste passen bij de klantvraag. Dit gebeurt via een geautomatiseerd en objectief selectiesysteem.
  5. De klant ontvangt een uitgebreide vergelijking van deze dienstverleners in ons beveiligde klantportaal.
  6. Hierna is de klant goed voorbereid voor oriënterende gesprekken met de geselecteerde aanbieders. De klant bepaalt zelf met wie hij in gesprek wil gaan. Afspraken vinden plaats bij de klant op kantoor, online of telefonisch.
  7. Een MKB-organisatie tot 75 medewerkers maakt direct een keuze uit een van de aanbieders via een zogenaamde volmacht. Als aanbieder ontvang je van ons dan een getekend contract met deze klant en begin je direct met de onboarding.
  8. We ondersteunen de klant ook tijdens het selectieproces en daarna, onder meer met een jaarlijkse evaluatie

Onze aanpak geeft de garantie dat:

  • Organisaties het selectieproces bewust doorlopen;
  • Er een beter gespecificeerde aanvraag ligt;
  • Er een groter besef is van de toegevoegde waarde van een HR dienstverlener;
  • Je alleen maar kwaliteitsleads krijgt en de conversie in jouw sales stijgt.

Wat kost het?

  • Je betaalt aan ons een jaarlijkse abonnementsvergoeding, plus een percentage van de omzet die je genereert uit de klanten die wij leveren.
  • Die vergoeding is voor iedereen gelijk, we doen dus niet aan vriendjespolitiek.

Gegarandeerd objectief

HR Navigator is als enige vergelijkingssite in Nederland onafhankelijk. We zijn geen onderdeel van een aanbieder en hebben ook geen aandeel of ander belang in een of meerdere aanbieders. We zijn ook geen lid van een coöperatie van aanbieders die de leads onderling verdelen op basis van onduidelijke criteria. Elke organisatie die via HR Navigator advies vraagt, wordt vooraf geïnformeerd over ons verdienmodel.

Met alle leveranciers hebben we dezelfde afspraken. Dat hebben we zelfs contractueel vastgelegd. Zo garanderen we onze objectiviteit én onze onafhankelijke positie in de markt.

Gesprekken en benchmark

Om scherp in beeld te houden wát je als dienstverlener in huis hebt, wie je graag als klant ziet en wat nu je onderscheidende kwaliteiten zijn, hebben we minimaal twee keer per jaar een gesprek bij ons op kantoor in Amersfoort. We nemen dan ook de benchmark door van jouw prestaties ten opzichte van de markt. Met de meeste aanbieders hebben we trouwens wekelijks en soms bijna dagelijks contact.

Al sinds 2005 een begrip

Sinds onze allereerste onderzoek onder arbodiensten in 2005 kennen we de markt van binnen en buiten en zijn we betrokken bij diverse initiatieven in de markt van bedrijfsgezondheid, zoals onze onderzoeken onder arbodienstverleners en onder aanbieders van preventieve diensten, hrm software en verzuimsystemen.

We publiceren regelmatig onze bevindingen in diverse media, zoals BG magazine, De Zaak, Xpert HR, Arbo Magazine, HR community, etc.