Ze besparen ons veel tijd qua acquisitie- en salesproces

Bedrijven weten op zich wel welke richting ze op willen met hun nieuwe arbodienst, maar het is een zoektocht in het grote aanbod. Dat ziet Emile van der Linde, eigenaar van arbodienst GOED, vaak gebeuren. “Als ze dan bij HR Navigator terecht komen, wordt hun blik weer scherp gesteld. De adviseurs van HR Navigator toetsen met een hele serie kritische vragen hun visie en segmenteren zo de potentiële partners die passen bij de organisatie.” Hoe ervaart hij als aanbieder de werkwijze van HR Navigator?

“Welke visie heb je rond inzetbaarheid, hoe taakvolwassen is de organisatie, hoe helder is de rolverdeling in het verzuimproces, wat wil je wel, wat niet, en waarom niet? Die vragen stellen de adviseurs van HR Navigator aan elke opdrachtgever die op zoek is. Met de verkregen informatie selecteren zij vervolgens zelf drie passende arbodiensten uit hun databank. Als een arbodienst voldoet aan de selectiecriteria, krijgt die alle informatie over de opdrachtgever.

Datum vrijhouden

Het concrete verzoek aan ons is om op basis van die gegevens een offerte uit te brengen. Ook vraagt de adviseur me vast een datum vrij te houden in mijn agenda voor een mogelijke presentatie bij de prospect. Als ik alles heb aangeleverd, geeft hij dit weer door aan de prospect, plus informatie over onze arbodienst: wie we zijn, welke markt we bedienen, onze visie, enzovoorts.

Actueel

Die informatie die de adviseurs van HR Navigator hebben over ons, houden ze goed bij. Aan het begin van elk jaar hebben we een gesprek waarin we het afgelopen jaar bespreken en eventuele veranderingen binnen onze arbodienst en de wetgeving. Zo borgen ze dat de informatie die zij doorspelen naar prospects altijd actueel is.

“De adviseurs houden alles bij en volgen de markt op de voet.”

Objectieve bemiddelaar

HR Navigator heeft geen enkel belang in welke arbodienstverlener dan ook. Ze zijn ook nooit betrokken bij de uiteindelijke keuze van de prospect. Daardoor kunnen ze echt objectief en onafhankelijk opereren als bemiddelaar. Met meer dan 45 arbodiensten in hun netwerk zijn ze veruit de grootste op dit gebied. Ze werken bovendien alleen met gecertificeerde arbodiensten.

Besparing op sales

Door hun werkwijze weten wij bij voorbaat dat de prospects die zij aandragen, ook echt bij ons passen. Vergelijk dat eens met het in dienst hebben van een goede sales professional: hoe groot is de kans dat elke aanvraag tot een opdracht kan leiden? Dat maakt de samenwerking met HR Navigator tot een interessante business case. Ze besparen ons in ieder geval veel tijd qua acquisitie- en salesproces.

Kennispartner

Maar HR Navigator doet meer voor ons, ze zijn ook een kennispartner. Er verandert nu bijvoorbeeld veel qua wet- en regelgeving, denk aan privacy en de nieuwe Arbowet. De adviseurs houden alles bij en volgen de markt op de voet. Zonder ooit over andere arbodienstverleners te praten duiden ze ontwikkelingen en trends. Ze denken ook actief mee in de aanpassingen die arbodiensten (willen) doen in hun dienstverlening; zit de markt daar op te wachten?

Vraagbaak voor HR

Naast selectie van arbodiensten kunnen ze ook helpen bij de juiste keuze voor een HRM- of verzuimsoftwaresysteem. Relaties uit ons netwerk die hiermee bezig zijn, verwijs ik regelmatig door naar HR Navigator. Hun ambitie is om de vraagbaak op een groot deel van het HR spectrum te worden. Gezien hun brede werkveld vind ik dat ze intussen aardig op weg zijn.”

Emile van der Linde
Emile van der Linde Eigenaar Arbodienst GOED

Meer uitgebreide reviews

Zonder HR Navigator was ik nooit zover gekomen

Zeker dat eerste jaar van de samenwerking met HR Navigator had ik zoiets van: ‘Dit is eigenlijk wel heel erg makkelijk.' Het was van: ‘Pats, boem! Hier heb je een aanvraag en het is aan jou om de klant binnen te halen’. Je hoeft dus weinig aan verkoop te doen. Want ja, HR Navigator heeft bijna de hele acquisitie overgenomen.

Ans Klein VaardigWerk
Ans Klein Oprichter en directeur VaardigWerk
Lees verder
HR Navigator is echt onze ‘trusted advisor’

We hadden vanaf jaar één mooie resultaten en het afgelopen jaar groeien we met zeker 7 ton omzet. Het begint een goed geoliede machine te worden. Bijna eenderde van onze groei van de afgelopen jaren komt via HR Navigator, dus ze hebben echt een plek verworven in onze sales propositie.

Erik Bartholomeus
Erik Bartholomeus Eigenaar en managing partner DPO2
Lees verder
HR Navigator spreekt echt mijn taal

Het is heel goed voor Bezig geweest om met HR Navigator in zee te gaan. We hebben binnen een jaar al meerdere langdurige contracten met de klanten die we graag willen. En er is heel veel rust ontstaan in de dienstverlening. HR Navigator heeft ons geholpen ons bedrijf te laten groeien op een manier die bij ons past. Samenwerken met HR Navigator levert je veel meer op dan alleen hele goede en gedegen klanten en dat doen ze op een manier die heel prettig is. Mede dankzij de samenwerking zijn we van de keukentafel gegroeid naar een zelfverzekerd bedrijf dat echt bestaansrecht heeft. Ik beleef heel veel werkplezier in onze samenwerking. Echt klasse!

HR Navigator spreekt echt mijn taal
Eline van Stijgeren Directeur Bezig B.V.
Lees verder
De omzet via HR Navigator is meer dan 8 miljoen euro, niet bepaald peanuts

Omdat we al zo lang samenwerken, hebben we HR Navigator ook zien ontwikkelen. Als ik puur cijfermatig kijk, dan is het aantal leads in de loop van de jaren ook gegroeid. Net als het type leads dat we krijgen. Al die leads vanuit HR Navigator hebben echt significant bijgedragen aan onze groei. Als we alles bij elkaar optellen, is dat ergens tussen de acht en tien miljoen euro, dus dat is niet bepaald peanuts geweest.

Peter Wijnholds
Peter Wijnholds Mede-eigenaar en commercieel directeur van Perspectief
Lees verder
Andere vergelijkingssites zijn voor ons een waste of time

Als we aan tafel zitten via HR Navigator, dan klopt het. Je merkt dat de klant echt een match ziet. HR Navigator maakt een goede schifting. De klanten die niet serieus zijn, worden eruit gehaald waardoor je de gesprekken op een veel hoger niveau kan beginnen. De klant neemt ons ook heel serieus. Ik heb nog nooit een lead geweigerd, omdat die niet zou passen.

Nancy Rommens
Nancy Rommens Corporate account manager Capability
Lees verder
In dit tempo komen er volgend jaar nog 100 klanten bij

HR Navigator kan soms – tot vervelends toe – kritische vragen stellen en dat vind ik wel heel leuk. Zo bleef Marco de Zeeuw maar doorzagen over waarom ik de lopende dossiers overnam in een 90 euro contract. Hij snapte niet dat ik de bagger van een ander wilde overnemen in een abonnement waar alles bij is inbegrepen, terwijl iedereen weet dat dit niet uit kan. Die kritische vragen helpen mij in mijn denken over onze arbodienstverlening.

Kees Wisserhof
Kees Wisserhof Oprichter arbodienst Prevenzo
Lees verder
Ik heb er spijt van dat wij niet veel eerder zijn gaan samenwerken

Wij hadden echt moeite om aan de klanten te komen. Je ziet nu dat het roer om is sinds afgelopen zomer. In één keer gebeurde dat. De een na de andere klant halen we binnen. Binnen een jaar hebben we de verloren omzet goed gemaakt, is het risico verdeeld over veel meer klanten en er zit nog flink wat in de pijplijn. Dus ja, de aanpak van HR Navigator werkt.

Pieter Roelofs en Jan-Willem Roelofs
Pieter Roeloffs en Jan-Willem Roeloffs Mepros
Lees verder
Ik mag af en toe zeuren, kan sparren en krijg ook nog nieuwe klanten cadeau

HR Navigator is echt onze sparringpartner. Over strategie, onze propositie, ons prijsbeleid en marketing natuurlijk. Maar liefst 98% van de aanvragen loopt via HR Navigator. Onze samenwerking heeft in iets minder dan twee jaar al meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Die groei betekent dat je financieel meer ruimte krijgt en er ruimte is voor schaalvergroting. Dat je ook kan herinvesteren in bijvoorbeeld het aannemen van je eigen bedrijfsartsen.

Fynn van den Booren
Fynn van de Booren Eigenaar en directeur @arbo
Lees verder
De omzet per klant is nu tien keer zo hoog als voorheen

Toen wij nog niet met HR Navigator werkten, kregen we zo’n vijf à zes klanten per jaar erbij. Nu sluiten we via hen zo’n tien klanten per maand aan. Dat gaat om serieuze omzet, misschien wel het tienvoudige als eerst. Het is gewoon een vliegende start. En ja, dat is ook wennen. Want in een keer zie je je bankrekening en denk je, oké, dat heb ik nog nooit gehad.

Susan Quaars Reactiva
Susan Quaars Eigenaar arbodienst Re-activa
Lees verder