Spring naar content

Ik mag af en toe zeuren, kan sparren en krijg ook nog nieuwe klanten cadeau

Fynn van den BoorenSinds 2018 heb het stokje overgenomen van mijn moeder en ben ik in mijn eentje eigenaar van @arbo. Ik heb flinke ambities. Niet alleen vind ik dat we gecertificeerd moeten zijn, maar ook dat we een echte samenwerkingspartner zijn voor de klant. We zoeken geen klanten die shoppen, maar klanten die voor lange tijd een verbinding willen aangaan.

Twee jaar geleden kwamen we voor het eerst met HR Navigator in contact. We waren al een tijd met een acquisitietraject bezig en in de laatste fase werd er een interim HR-dame aangenomen. Die vertelde dat ze goede ervaringen had met hun dienstverlening en dat we wel mee mochten doen, maar dat ze wel HR Navigator had ingeschakeld om het traject te begeleiden.

Ik wilde dat soort dingen eigenlijk nooit. Je hebt zoveel van die vergelijkingssites. En of daar nou echt de beste aanbieders voor jou uitkomen, dat is maar de vraag. Ik wilde persoonlijke inbreng hebben en dat vond ik bij HR Navigator. Zij willen de klant ook echt kennen. HR Navigator doet altijd een uitgebreide persoonlijke intake met de klant.

Dat vond ik ook het mooie, dat ze de klant daardoor vanaf het begin helpen om betere keuzes te maken. Daardoor heb ik klanten die bewust voor mij kiezen en ook echt die langdurige verbinding willen aangaan.

Verder zat ik in het begin nog met de kosten. Maar die gok wilde ik wel wagen. Eigenlijk met een hele simpele rekensom. Van mijn tijd bij ABN AMRO weet ik, dat bedrijven een percentage van hun omzet moeten besteden aan marketing om klanten te vinden. Daarom dacht ik, als ik via HR Navigator klanten krijg en dat kost me dan een percentage van mijn omzet, nou prima, want dan heb ik wel meteen een klant. Dat zie ik dan als mijn marketingbudget, maar dan met garantie op resultaat.

We werken nu twee jaar samen met HR Navigator. Ik ben blij natuurlijk met de klanten die ik krijg, maar ook dat ik af en toe ook gewoon even de ruimte krijg om lekker te zeuren of te sparren. Een tijdje geleden hikte een klant enorm tegen ons tarief aan. Dan kan ik HR Navigator bellen en zeggen: “Zit ik er nou zo erg naast, of heb ik dat niet goed in mijn prijsstelling gedaan?” Dat is fijn, omdat je dan met iemand kan praten die een heleboel tarieven voorbij ziet komen. Ik ben best wel eigenzinnig en doe graag wat ik zelf wil, maar kom toch graag langs in Amersfoort om te vertellen waar we allemaal mee bezig zijn. HR Navigator is echt onze sparringpartner. Over strategie, onze propositie, ons prijsbeleid en marketing natuurlijk.

Maar liefst 98% van de aanvragen loopt via HR Navigator. Onze samenwerking heeft in iets minder dan twee jaar al meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Die groei betekent dat je financieel meer ruimte krijgt en er ruimte is voor schaalvergroting. Dat je ook kan herinvesteren in bijvoorbeeld het aannemen van je eigen bedrijfsartsen. Dat hebben we ook gedaan en we zijn niet alleen veel onafhankelijker, het geeft ook letterlijk lucht in de organisatie. Ik heb nu een fantastisch management team waarmee we verder gaan groeien.

We krijgen nieuwe klanten, maar HR Navigator daagt ons ook uit om het een keer anders te proberen. Bijvoorbeeld om onze eigen visie bij klanten te pitchen, zoals laatst bij een grote schoenenketen. Dat is wel erg waardevol. We krijgen advies over van alles: van onze positionering, hoe we beter gesprekken voeren, tot onze prijsstelling en zelfs onze nieuwe naam @arbo komt door de gesprekken die we via HR Navigator voerden.

Ik ben zo enthousiast, dat ik HR Navigator ook bij klanten aanbeveel. Laatst had ik een klant, die had ons benaderd. Maar die paste niet bij ons, dus daar heb ik toen ook van gezegd van, “Joh, ga gewoon naar HR Navigator, doe de intake met ze en dan krijg je drie partijen die wel passen bij jouw vraag”.
Als een arbodienst mij zou bellen met de vraag:”Wat vind jij van HR Navigator en wat heeft het gebracht?”, dan zou ik dat met hetzelfde enthousiasme vertellen zoals nu. Ook al ben ik ook wel een beetje bang dat dat ten koste gaat van mijn eigen groei. Maar omdat ik regelmatig met HR Navigator spar, weet ik inmiddels ook dat onze propositie uniek is en dat we ons eigen verhaal hebben, dus dat ik eigenlijk helemaal niet bang hoef te zijn.

Fynn van de Booren, eigenaar en directeur @arbo

Meer leverancier interviews

Ze besparen ons veel tijd qua acquisitie- en salesproces

“Bedrijven weten op zich wel welke richting ze op willen met hun nieuwe arbodienst, maar het is een zoektocht in het grote aanbod. Als ze dan bij HR Navigator terecht komen, wordt hun blik weer scherp gesteld. De adviseurs van HR Navigator toetsen met een hele serie kritische vragen hun visie en segmenteren zo de potentiële partners die passen bij de organisatie. Door hun werkwijze weten wij bij voorbaat dat de prospects die zij aandragen, ook echt bij ons passen. Vergelijk dat eens met het in dienst hebben van een goede sales professional: hoe groot is de kans dat elke aanvraag tot een opdracht kan leiden? Dat maakt de samenwerking met HR Navigator tot een interessante business case. Ze besparen ons in ieder geval veel tijd qua acquisitie- en salesproces.”
Emile van der Linde, Eigenaar Arbodienst GOED

Emile-van-der-Linde-150x150
Lees verder

Andere vergelijkingssites zijn voor ons een waste of time

Als we aan tafel zitten via HR Navigator, dan klopt het. Je merkt dat de klant echt een match ziet. HR Navigator maakt een goede schifting. De klanten die niet serieus zijn, worden eruit gehaald waardoor je de gesprekken op een veel hoger niveau kan beginnen. De klant neemt ons ook heel serieus. Ik heb nog nooit een lead geweigerd, omdat die niet zou passen.
Nancy Rommens – Coporate account manager Capability

Nancy Rommens
Lees verder

HR Navigator spreekt echt mijn taal

“Het is heel goed voor Bezig geweest om met HR Navigator in zee te gaan. We hebben binnen een jaar al meerdere langdurige contracten met de klanten die we graag willen. En er is heel veel rust ontstaan in de dienstverlening. HR Navigator heeft ons geholpen ons bedrijf te laten groeien op een manier die bij ons past. Samenwerken met HR Navigator levert je veel meer op dan alleen hele goede en gedegen klanten en dat doen ze op een manier die heel prettig is. Mede dankzij de samenwerking zijn we van de keukentafel gegroeid naar een zelfverzekerd bedrijf dat echt bestaansrecht heeft. Ik beleef heel veel werkplezier in onze samenwerking. Echt klasse!”
Eline van Stijgeren, Directeur en mede oprichter Bezig

 

Eline van Stijgeren
Lees verder

De omzet via HR Navigator is meer dan 8 miljoen euro, niet bepaald peanuts

Omdat we al zo lang samenwerken, hebben we HR Navigator ook zien ontwikkelen. Als ik puur cijfermatig kijk, dan is het aantal leads in de loop van de jaren ook gegroeid. Net als het type leads dat we krijgen. Al die leads vanuit HR Navigator hebben echt significant bijgedragen aan onze groei. Als we alles bij elkaar optellen, is dat ergens tussen de acht en tien miljoen euro, dus dat is niet bepaald peanuts geweest.

Peter Wijnholds
Lees verder

HR dienstverleners vergelijken?

Wij vinden voor jou gratis de best passende HR dienstverlener

Bob en Marco

Elke week de gratis beste HR-tips?

Elke dag 11.000 HR professionals blij maken. Dat is waar HR Navigator voor staat. We willen jou inspireren en helpen om je werk als HR professional  slimmer en beter te doen.

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

Meld je aan voor de dagelijkse powertip

Powertips

Alles wat je moet weten over het selecteren van een arbodienst

Ontvang de gratis inkoopgids arbodienstverlening

arbodienst inkoopgids