Spring naar content

Arbodienst Alphen aan de Rijn

arbodienst alphen aan de rijn

Ben jij voor jouw organisatie op zoek naar een arbodienst in de omgeving Alphen aan de Rijn? Bijvoorbeeld omdat je merkt dat jouw huidige arbodienst niet meer bij jou past of misschien omdat je nog geen contract met een arbodienst hebt?

Er zijn momenteel 18 arbodiensten en casemanagementbureaus met een eigen vestiging of spreekuurlocatie in Alphen aan de Rijn. Wil je weten welke arbodienst in Alphen aan de Rijn het meest geschikt is voor jouw organisatie? Maak dan gebruik van onze gratis arbodienst selectietool en vind snel en gemakkelijk de arbodienst die bij jou past.

Op zoek naar een arbodienst in regio Alphen aan de Rijn?

Is jouw bedrijf gevestigd in de regio Alphen aan de Rijn? HR Navigator helpt je bij het zoeken naar een geschikte arbodienst. Thuis zitten is voor niemand leuk en kost bovendien een hoop geld. Iedereen is dus gebaat bij een snel herstel van een zieke medewerker. De arbodienst ondersteunt je bij het arbeidsomstandighedenbeleid en het verzuimbeleid.

Offertes van arbodiensten in Alphen aan de Rijn en omstreken

Een arbodienst ondersteunt en adviseert je op het gebied van werk en gezondheid. Je kunt een arbodienst inzetten om advies te geven over arbeidsomstandigheden, maar ook om het ziekteverzuim te verlagen of bijvoorbeeld voor het opzetten van een professioneel arbobeleid.

Hoe kies ik de juiste arbodienst?

Om een goed onderbouwde offerte te kunnen maken, heeft een arbodienst informatie over jouw organisatie en medewerkers nodig. Het vinden van een arbodienst die volledig aansluit bij jouw visie op arbo, verzuim en duurzame inzetbaarheid kan een complexe en tijdrovende klus zijn. Gelukkig kan HR Navigator je hiermee helpen. We brengen eerst je wensen in kaart en selecteren daarna de drie best passende aanbieders. Hier vragen we uitgebreide informatie op. Binnen de beveiligde omgeving van onze website zetten we een vergelijking en offertes voor je klaar. Daarna heb je contact met 1 van onze arbo-adviseurs om de offertes en vergelijking te bespreken. Voordat je gesprekken gaat voeren, geven we je tips welke vragen je kunt stellen aan de arbodiensten, zodat jouw organisatie een onderbouwde keuze kan maken.

Wij helpen je graag met het vinden naar een geschikte arbodienst voor de verzuimbegeleiding van zieke medewerkers. Niet alleen in Alphen aan de Rijn, we kunnen je ook helpen wanneer je op zoek bent naar een arbodienst in de regio Leiden, Zoetermeer, Bodegraven of Woerden.

✓ Gratis en 100% onafhankelijk ✓ 10x sneller dan zelf doen ✓ 15.000+ klanten

Overzicht arbodiensten

Liever zelf een arbodienst selecteren? Hieronder staat een handig overzicht met alle arbodiensten met een spreekuurlocatie in deze regio. De aanbieders worden in willekeurige volgorde getoond. We plaatsen deze overzichten voor jouw gemak en hebben geen commercieel belang bij het plaatsen van hun logo of vermelding.

KLM Health Services

Wij zijn al decennialang dé specialist als het gaat om gezondheid, vitaliteit, werken en reizen. We bieden een ...

Optimaal werk

Minder kosten Verzuim van medewerkers kost u veel tijd en geld. TNO heeft berekend dat een verzuimende werknemer ...

De Bedrijfspoli

De Bedrijfspoli kenmerkt zich door haar regionale karakter waarbij het persoonlijke contact met de klant en een tijdig, ...

Anders Verzuimmanagement

Anders Verzuimmanagement is tégen de arbeidsdinosaurussen en vóór de persoonlijke aanpak. Er bestaat ook een goede en efficiënte oplossing ...

Inzet Met Zorg

Als ondernemer weet u hoe belangrijk het is dat uw personeel gezond is en blijft. Uw praktijk loopt ...

Occure

OCCURE staat voor een optimale productiviteit van werknemers. Wij zijn er van overtuigd dat door een gezond management ...

MediWerk

MediWerk is een gespecialiseerde arbodienst met een sterke focus op de offshore, maritieme, gas en olie sector. Sinds ...

R/Partners in arbeid en gezondheid

R/ Partners staat voor kwaliteit van dienstverlening door de inzet van excellente bedrijfsartsen en arbo-adviseurs. Onze professionals beschikken ...

MTSR

Het team van MTSR bestaat uit 25 teamleden met verschillende expertises. Elk lid van dit team werkt in ...

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

In onze dagelijkse powertip delen we de belangrijkste tips en eye-openers over Arbo, Verzuim en HR die we hebben opgedaan bij het ondersteunen van duizenden klanten.

tips arbo verzuim en HR

Jouw dagelijkse powertip

 Leer wat elke professional moet weten over HR & Arbo

 Voorkom dat je in de meest voorkomende valkuilen stapt

 Alle checklisten voor je arbo- en verzuimbeleid

 De 5 dingen die niet mogen ontbreken in je verzuimbeleid

Gratis Workshop Inkoop arbodienstverlening en preventie

HR Navigator hielp al 15.000+ organisaties bij het vinden van een passende arbodienst.

Onze ervaring hebben we nu gebundeld in een pragmatische workshop.

workshop Inkoop Arbodienst

Wat levert deze workshop jou op?
  Je weet wat de 5 grootste valkuilen zijn bij het inkopen van arbo en preventie en hoe je deze voorkomt
  Je weet welke arbodiensten er zijn en welke bij jou passen
  Je weet welk arbo-model het meest geschikt is voor jou
  Je hebt je arbo agenda bepaald en kunt nu aan de slag om de juiste aanbieder te vinden

Hoe werkt HR Navigator?

Vind gratis, makkelijk en snel de arbodienst die bij jou past

Stap 1
Stap 1

Criteria bepalen

✓ Vul de vragenlijst in

✓ Persoonlijk advies

✓ Gratis

Stap2-BG
Stap 2

Arbodienst top 3

✓ Selectie 3 beste aanbieders

✓ Keuze uit 45 leveranciers

✓ 100% Onafhankelijk

Stap3-BG
Stap 3

Adviesrapport en offertes

✓ Adviesrapport

✓ Uitgebreide vergelijking

✓ 3 Maatwerk offertes

Stap4-BG
Stap 4

Kies beste arbodienst

✓ Gesprekken met top 3

✓ Contract onderhandeling

✓ Maak je keuze

Elke week gratis de beste HR-Tips

Ontvang gratis de beste HR-tips waarmee je je werk 2 x sneller en 5 x slimmer kunt doen.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Elke dag de beste tips via social media

We delen elke dag gratis onze laatste tips, beste eye-openers en leukste video's

Onze succesgarantie

HR Navigator is al 10 jaar de grootste en enige 100% onafhankelijke HR-vergelijkingssite.

We helpen iedereen. Altijd!

100% onafhankelijk

Persoonlijk advies van dé HR-experts van Nederland

10 x sneller dan zelf doen

Zorgvuldig geselecteerde aanbieders

Al ruim 10 jaar de grootste HR-vergelijkingssite

15.000+ organisaties gingen jou voor

Merve&Mirco

Direct advies:
085 - 049 1540

ma - vrij: 9.00 tot 17.00 uur

Betrouwbare partners

De deelnemende arbodiensten zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van gerenommeerde keurmerken zoals SBCA, Blik op Werk en lidmaatschap van brancheorganisatie OVAL. 

Ook vragen we onze klanten jaarlijks de arbodiensten te beoordelen. Een minimale gemiddelde klanttevredenheidscore van 7 is een eis.

SBCA_logo
Blik-Op-Werk_logo
OVAL_logo
Arbodienst Inkoopgids

Voorkom dat je de verkeerde arbodienst kiest

Gratis inkoopgids t.w.v. € 27,--

In deze handige gratis inkoopgids vertellen we je alles wat we de de afgelopen 10 jaar hebben geleerd over het selecteren van de best passende arbodienst voor onze 15.000+ klanten. Leer van onze ervaring en weet welke vragen je moet stellen om nooit meer een verkeerde arbodienst te kiezen.

5 niet te missen feiten en fabels over arbodienstverlening

Prik door alle glimmende folders en verkooppraatjes heen

Gebaseerd op onze ervaring met 15.000+ inkooptrajecten

10 vragen die je zeker moet stellen om de beste arbodienst te vinden

9 tips voor een vliegende start met je nieuwe arbodienst

Verplichte nummers arbobeleid en dingen die je beter kunt overslaan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je ontvangt ook onze beste tips over arbo, verzuim en hr.

Klanten over HR Navigator

Ze wisten alles van de nieuwe Arbowet

“De nieuwe Arbowet maakte duidelijk dat je alle nieuwe eisen rondom een arbodienst goed op een rij moest hebben. Dat had ik in mijn achterhoofd toen ik via internet HR Navigator ontdekte. Ze wisten alles van de nieuwe Arbowet en begrepen onze eisen goed. Maar ze gaven ook eerlijk aan dat de ligging van onze gemeente het best lastig maakte om geschikte arbodiensten te vinden. Toch kwamen ze met drie interessante kandidaten. Echt een superservice!”
Diny van Lanen, P&O Adviseur Gemeente Bergen

Diny van Lanen
Lees verder

We zijn nog steeds enthousiast

“Eerst benaderde ik zelf arbodiensten, maar ik kreeg onvoldoende respons op onze criteria, zoals transparantie of resultaat. Toen kwam HR Navigator in beeld. Ze regelden gesprekken met drie geschikte arbodiensten. Mensen van de OR, de directie, directe collega’s, er zat een hele delegatie van ons klaar. De verschillen waren behoorlijk groot en toch kozen we unaniem voor een kandidaat. We hebben net de eerste evaluatie gehad, en we zijn nog steeds enthousiast.”
Ed Voshol, Samen Veilig Midden-Nederland

klantenreview Ed Voshol
Lees verder

Binnen een paar weken hadden we offertes liggen van drie aanbieders

“Eerst vond ik het een beetje verdacht: hoezo kosteloze dienstverlening aan werkgevers? Daar zal wel nog iets aan vastzitten, dacht ik nog. Maar nee dus, het is echt gratis. Binnen een paar weken
hadden we offertes liggen van drie aanbieders. HR Navigator stuurde per mail nog een rijtje adviezen voor tijdens de gesprekken. Dat was handige informatie. We werken nu met een enthousiaste partij
die mensen echt motiveert om mee te doen aan de PMO.”
M. Koomen HSE-specialist

Myrjam Koomen Syngenta
Lees verder

Jammer dat ik niet meteen via HR Navigator ben gaan zoeken

“Achteraf vind ik het jammer dat ik niet meteen via HR Navigator ben gaan zoeken. Dat had me veel tijd en energie gescheeld. Ze bieden een compleet traject, als opdrachtgever hoef je niet ernaast nog zelf de markt op te gaan. Ze zijn deskundig en hebben snel door waar je behoeften liggen, dat maakt ze een goede sparring partner. Daardoor kregen we zicht op waar we daadwerkelijk behoefte aan hadden en hoe we dat in de praktijk wilden invullen. Zonder hun expertise was dit niet zomaar duidelijk geworden en waren we langer bezig geweest.”
Marian van Roosmalen, Transitieleider Florence

Marian van Roosmalen
Lees verder

Hoe werkt HR Navigator?

Werkwijze HR Navigator

Veelgestelde vragen

Ja, dat is al sinds jaar en dag zo. Wel is sinds juli 2017 nieuw dat voor elke werkgever in Nederland minimaal een basiscontract met een arbodienst verplicht is.

In dit basiscontract staat bij welke taken je je moet laten ondersteunen door een arbodienstverlener of bedrijfsarts. Je stelt dit contract gezamenlijk op. De ondernemingsraad (OR) of personeelsvertegenwoordiging (PVT) moet instemmen met de inhoud.

Let bij het kiezen van een nieuwe arbodienst vooral op deze punten om een succesvolle samenwerking te krijgen:

  • Ervaring van de arbodienst in jouw branche
  • Budget, maar kies nooit alleen maar voor goedkoop of gratis
  • Krijg je een vast contactpersoon?
  • Referenties van klanten
  • Persoonlijke kennismaking
  • Soort samenwerking (proactief, communicatie, meedenken, advies)
  • Wat jouw OR wil binnen een samenwerking

Een arbodienst is een belangrijke schakel wanneer het gaat om verzuim, veilig werken en risico’s beperken. Ze begeleiden medewerkers tijdens verzuim naar een goede en efficiënte re-integratie, ze helpen bij het opstellen van- en toetsen de RI&E, ze begeleiden gezondheidsonderzoeken en kunnen aanstellingskeuringen doen. Ook mag je van je arbodienst verwachten dat ze je adviseren over je gezondheidsbeleid, hoe je risico’s op verzuim kunt verkleinen en hoe je je verzuimpercentage kunt verlagen. Een goede samenwerking met een arbodienst biedt dan ook vele voordelen.

Gemiddeld kost een arbodienst tussen de 100 en 150 euro per medewerker per jaar. Dat is ongeveer 0,3% van de loonsom op jaarbasis. Er zijn diverse samenwerkingsvormen mogelijk met arbodienstverleners: all-in abonnement (je betaalt een vast bedrag per medewerker per jaar inclusief alle uren van de bedrijfsarts en casemanager) of een verrichtingenabonnement (basisbedrag + betalen per verrichting van een casemanager en/of bedrijfsarts).

Bij de maatwerkregeling kies je voor maatwerk binnen je samenwerkingspartners. Dit betekent dat je met toestemming van je ondernemingsraad zelf besluit bij welke arbodienstverleners je de verschillende activiteiten neerlegt. Bij de vangnetregeling leg je alles bij een gecertificeerde partij neer.

Je komt alleen voor de maatwerkregeling in aanmerking wanneer er wordt voldaan aan deze twee voorwaarden:

  • Wanneer de cao de maatwerkregeling toestaat.
  • Wanneer er schriftelijke afspraken met de ondernemingsraad zijn gemaakt hierover.

Voldoe je hier niet aan, dan val je automatisch onder de vangnetregeling.

In het basiscontract moeten minimaal de volgende zaken geregeld zijn:

  • Ziekteverzuimbegeleiding
  • Uitvoeren en toetsen van de RIE
  • Uitvoeren van periodiek arbeidsgezondheidskundig onderzoek PAGO of PMO
  • Aanstellingskeuring
  • Rol bedrijfsarts, het recht op een second opinion en de klachtenprocedure
  • Vrije toegang van de bedrijfsarts tot elke werkplek
  • Preventie
  • Verder moet in het basiscontract duidelijk zijn beschreven hoe de bedrijfsarts, ondernemingsraad en preventiemedewerker(s) in de gelegenheid worden gesteld worden om regelmatig te overleggen.

Het basiscontract arbodienstverlening is in de Arbowet opgenomen om medewerkers nog beter te beschermen en een veilige en gezonde werkomgeving te garanderen. Ook is dit basiscontract er om werkgevers houvast te geven en om duidelijkheid te bieden voor alle betrokken partijen.

Bob en Marco

Marco | Bob

Arbodienst nodig? Vind snel de beste arbodienst

Ontvang offertes van de 3 best passende arbodiensten.

Elke week de gratis beste HR-tips?

Elke dag 11.000 HR professionals blij maken. Dat is waar HR Navigator voor staat. We willen jou inspireren en helpen om je werk als HR professional  slimmer en beter te doen.

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

Meld je aan voor de dagelijkse powertip

Powertips

Alles wat je moet weten over het selecteren van een arbodienst

Ontvang de gratis inkoopgids arbodienstverlening

arbodienst inkoopgids