Ik ken geen andere partij die zulke duidelijke analyses kan maken van aanbieders en klanten
“De formule van HR Navigator werkt voor beide partijen succesvol”, aldus Vicky Kermans, directeur van de landelijke arbodienst Equilar. “HR Navigator werkt graag met aanbieders die de juiste kwaliteit in huis hebben. Die laten een goede indruk achter bij de klant en dat straalt weer positief op hen af.” Andersom ziet zij dat de leads via HR Navigator bijna altijd matchen met de soorten dienstverlening die Equilar in huis heeft. “Dat maakt de slaagkans een stuk groter.”
“Over de jaren heen hebben we een vaste klantenkring opgebouwd”, vertelt Vicky Kermans. “De leads van HR Navigator zijn een mooie toevoeging hierop. Wat prettig is: je weet dat je via zo’n lead sowieso bij prospects terechtkomt die behoefte hebben aan jouw dienstverlening. Dat werkt sneller dan gewoonlijk: je moet nog wel nadere analyse doen, maar werken aan de creatie van behoefte is niet meer nodig.
Gevoel bij de klant
Het enige wat soms wat lastig kan zijn is dat je een voorstel moet maken zonder dat je eerst zelf een gesprek met het prospect hebt gehad. Dat hebben de adviseurs van HR Navigator al gevoerd, en zij geven je de informatie waarmee je een voorstel moet schrijven. Normaal ontwikkel je tijdens een kennismaking vanzelf een gevoel bij een klant, dat is in dit geval dus niet zo. Maar mijn ervaring is dat je deze relatieve achterstand snel kunt inhalen bij de presentatie van je voorstel.
“Ze scheiden het kaf van het koren”
Op de hoogte
Minstens een keer per jaar hebben we face-to-face contact met de adviseurs over allerlei zaken: zaken die spelen in onze organisaties, wat er gaande is in de markt, hoe je om moet gaan met nieuwe wetgeving, enzovoorts. We bespreken samen onze visies en wisselen ervaringen uit. Zo blijven we op de hoogte van elkaars ontwikkelingen.
Gedrevenheid
Bij de adviseurs voel je dat het onderwerp ‘in hun bloed’ zit. Ze kennen alle ins and outs en kunnen goed het kaf van het koren scheiden. Het gaat bij hen ook duidelijk om meer dan professionele interesse: hun gedrevenheid is groot. Dat is te merken aan de manier waarop ze erover spreken, wat ze allemaal weten en hoeveel tijd ze erin stoppen. Passie kun je niet veinzen.
Gewetensvraag
Voor zover ik weet is hun werkwijze uniek. Ik ken geen andere partij die zulke duidelijke analyses kan maken van aanbieders en klanten. Of ik samenwerking met HR Navigator zou aanbevelen bij andere arbodienstverleners? Oei, gewetensvraag: jazeker, maar als ik puur zakelijk kijk wil ik natuurlijk zo min mogelijk concullega’s!”