Andere vergelijkingssites zijn voor ons een waste of time

Wij werken al heel lang samen met HR Navigator, het zal zeker tien jaar zijn. Ik denk dat een derde van mijn aanvragen via HR Navigator loopt. Die trajecten zijn echt anders. HR Navigator heeft natuurlijk een bepaalde selectiemodule waardoor de vraag en de wensen van de klant al afgestemd zijn op wat wij bieden. Als je zo’n selectie-instrument niet hebt, dan is dat aftasten.

HR Navigator heeft, voordat ik met klanten in gesprek ga, al hele goede vragen gesteld, en daarna hebben ze heel zorgvuldig uitgedokterd wat voor die klant de best passende partijen zijn. Voor mij natuurlijk ontzettend prettig. Want als we aan tafel zitten via HR Navigator, dan klopt het. Je merkt dat de klant echt een match ziet.

Daarom doen we ook geen cold canvas meer. Want wat voor ons heel duidelijk is, is dat arbodienstverlening en koude acquisitie niet werkt. Dat hebben we jarenlang ook naast de samenwerking met HR Navigator laten lopen. Maar bij koude acquisitie moet er best wel veel water door de sloot en je voert heel veel gesprekken voordat je zover bent dat je met elkaar in zee gaat.

Dat zie je ook bij tenders. Grote bedrijven steken op dit moment heel weinig tijd in het uitschrijven van een tender. Vaak doen ze niet eens een marktconsultatie vooraf. Dan zie je dat ze lukraak maar dingen gaan eisen die gewoon niet relevant zijn. Als je kijkt naar waar ze nu hun arbobudget aan besteden en wat ze daarover zeggen in de tender, dan verschilt dat nogal. Verzuim willen ze liever niet over nadenken. Ze willen een goede partij tegen een bepaalde kostprijs maar ja, dat is in onze wereld best wel lastig hè. Je koopt geen stofzuiger met tien mogelijkheden erop.

We hebben de ambitie om goed te zijn voor onze klanten. We willen gestaag groeien en daarom werken we samen met HR Navigator. Als we een paar ton per jaar via HR Navigator groeien, dan vinden we dat prima. Anders zouden we wel agressiever de markt benaderen, of misschien afstappen van onze filosofie taakdelegatie en een bus met bedrijfsartsen neerzetten en daar dan veel sneller mee groeien. Maar dat is niet onze doelstelling.

De afgelopen jaren hebben we via HR Navigator bijna een miljoen euro omzet gerealiseerd. Daar zitten klanten bij met hele mooie namen en die klanten vinden het ook leuk dat ik kom. HR Navigator maakt echt een goede schifting. De klanten die niet serieus zijn, worden eruit gehaald waardoor je de gesprekken op een veel hoger niveau kan beginnen. De klant neemt ons ook heel serieus.

Midden in de corona tijd hadden we bijvoorbeeld een retailbedrijf. Die had ik van tevoren gebeld. En mijn contactpersoon zei gelijk, kan ik bij jullie langskomen? Dan neem ik ook de districtsmanager mee. De klant heb ik toen gelijk kennis laten maken met de bedrijfsarts en de verzuimmanager, zodat ze weer vertrouwen kregen. Want ze hadden echt totaal geen vertrouwen meer in arbodiensten. Ja, dat is dan wel iets wat je klanten mee kan geven, dat het echt anders kan. Die klant was gewoon blij, je voelde ook een soort opluchting van, hèhè eindelijk een club die ons serieus neemt.

Ik merk best wel een verschil met sommige klanten die niet via HR Navigator komen, maar mij spontaan bellen. Doordat ze vervelende ervaringen hebben met arbodiensten, is er een soort van narrigheid. En ik snap dat hè. Want je bent ondernemer, je wilt door met ondernemen. Zeker afgelopen jaar. Je moet gisteren dingen geleverd hebben, de bereikbaarheid moet 1000 procent zijn, allemaal dat soort dingen.

Klanten die via HR Navigator komen, zijn door hen al gerustgesteld. Die denken: ‘laat ik het nog een keertje proberen, ik denk dat ik daar een goed voorstel krijg, of in ieder geval dat zij een selectie voor mij kunnen doen, want zelf kan ik het niet. Zelf heb ik daar geen tijd voor of zelf zie ik door de bomen het bos niet meer’. Als ze via HR Navigator komen, weten ze al heel goed wat ze kunnen verwachten.

In de arbodienstverlening gebeurt er heel veel innovatiefs. En dat zien we de laatste jaren steeds meer, en ook wij timmeren daarin goed aan de weg. Je hebt de hele traditionele stroming, met alleen maar bedrijfsartsen. Daar zijn wij dus niet van.

Ja, en dan zie je dus dat er heel veel missiewerk nog te doen is, en het is fijn dat we HR Navigator hebben, want zij doen ook een stukje missiewerk richting klanten. Ze leggen klanten uit dat het soms veel beter is om met ons model van taakdelegatie te werken en om communicatie met de medewerker op gang te houden en krijgen, maar het ook over preventie te hebben.

Ik werk ook met een andere leverancier die leads aandraagt, maar daar gaat het heel anders. Die bieden alleen een digitaal platform en meer niet. Door de helft van de leads die zij aandragen, word je niet eens teruggebeld. Er zijn ook andere initiatieven, zeker ook dit jaar, maar als je dan doorvraagt, blijkt al snel dat het anders is en dat het voor ons een waste of time gaat zijn. Die zijn ook niet onafhankelijk en je moet dit gewoon onafhankelijk doen.

Ik zou HR Navigator sowieso aan andere arbodiensten aanbevelen. Ze stellen de klant drie arbodiensten voor. Ze doen die match echt vanuit de systemen, dat gebeurt op een rechtvaardige manier, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Ik heb nog nooit een lead geweigerd, omdat die niet zou passen. Dus dat zegt wel wat.

Nancy Rommens
Nancy Rommens Corporate account manager Capability

Meer uitgebreide reviews

Ik ken geen andere partij die zulke duidelijke analyses kan maken van aanbieders en klanten

De formule van HR Navigator werkt voor beide partijen succesvol. HR Navigator werkt graag met aanbieders die de juiste kwaliteit in huis hebben. Die laten een goede indruk achter bij de klant en dat straalt weer positief op hen af. Bij de adviseurs voel je dat het onderwerp ‘in hun bloed’ zit. Ze kennen alle ins and outs en kunnen goed het kaf van het koren scheiden. Het gaat bij hen ook duidelijk om meer dan professionele interesse: hun gedrevenheid is groot. Dat is te merken aan de manier waarop ze erover spreken, wat ze allemaal weten en hoeveel tijd ze erin stoppen. Passie kun je niet veinzen.

Vicky Kermans
Vicky Kermans Directrice Arbodienst Equilar
Lees verder
Ik heb er spijt van dat wij niet veel eerder zijn gaan samenwerken

Wij hadden echt moeite om aan de klanten te komen. Je ziet nu dat het roer om is sinds afgelopen zomer. In één keer gebeurde dat. De een na de andere klant halen we binnen. Binnen een jaar hebben we de verloren omzet goed gemaakt, is het risico verdeeld over veel meer klanten en er zit nog flink wat in de pijplijn. Dus ja, de aanpak van HR Navigator werkt.

Pieter Roelofs en Jan-Willem Roelofs
Pieter Roeloffs en Jan-Willem Roeloffs Mepros
Lees verder
In dit tempo komen er volgend jaar nog 100 klanten bij

HR Navigator kan soms – tot vervelends toe – kritische vragen stellen en dat vind ik wel heel leuk. Zo bleef Marco de Zeeuw maar doorzagen over waarom ik de lopende dossiers overnam in een 90 euro contract. Hij snapte niet dat ik de bagger van een ander wilde overnemen in een abonnement waar alles bij is inbegrepen, terwijl iedereen weet dat dit niet uit kan. Die kritische vragen helpen mij in mijn denken over onze arbodienstverlening.

Kees Wisserhof
Kees Wisserhof Oprichter arbodienst Prevenzo
Lees verder
Zonder HR Navigator was ik nooit zover gekomen

Zeker dat eerste jaar van de samenwerking met HR Navigator had ik zoiets van: ‘Dit is eigenlijk wel heel erg makkelijk.' Het was van: ‘Pats, boem! Hier heb je een aanvraag en het is aan jou om de klant binnen te halen’. Je hoeft dus weinig aan verkoop te doen. Want ja, HR Navigator heeft bijna de hele acquisitie overgenomen.

Ans Klein VaardigWerk
Ans Klein Oprichter en directeur VaardigWerk
Lees verder
Ze besparen ons veel tijd qua acquisitie- en salesproces

Bedrijven weten op zich wel welke richting ze op willen met hun nieuwe arbodienst, maar het is een zoektocht in het grote aanbod. Als ze dan bij HR Navigator terecht komen, wordt hun blik weer scherp gesteld. De adviseurs van HR Navigator toetsen met een hele serie kritische vragen hun visie en segmenteren zo de potentiële partners die passen bij de organisatie. Door hun werkwijze weten wij bij voorbaat dat de prospects die zij aandragen, ook echt bij ons passen. Vergelijk dat eens met het in dienst hebben van een goede sales professional: hoe groot is de kans dat elke aanvraag tot een opdracht kan leiden? Dat maakt de samenwerking met HR Navigator tot een interessante business case. Ze besparen ons in ieder geval veel tijd qua acquisitie- en salesproces.

Emile van der Linde
Emile van der Linde Eigenaar Arbodienst GOED
Lees verder
Ik mag af en toe zeuren, kan sparren en krijg ook nog nieuwe klanten cadeau

HR Navigator is echt onze sparringpartner. Over strategie, onze propositie, ons prijsbeleid en marketing natuurlijk. Maar liefst 98% van de aanvragen loopt via HR Navigator. Onze samenwerking heeft in iets minder dan twee jaar al meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Die groei betekent dat je financieel meer ruimte krijgt en er ruimte is voor schaalvergroting. Dat je ook kan herinvesteren in bijvoorbeeld het aannemen van je eigen bedrijfsartsen.

Fynn van den Booren
Fynn van de Booren Eigenaar en directeur @arbo
Lees verder
HR Navigator spreekt echt mijn taal

Het is heel goed voor Bezig geweest om met HR Navigator in zee te gaan. We hebben binnen een jaar al meerdere langdurige contracten met de klanten die we graag willen. En er is heel veel rust ontstaan in de dienstverlening. HR Navigator heeft ons geholpen ons bedrijf te laten groeien op een manier die bij ons past. Samenwerken met HR Navigator levert je veel meer op dan alleen hele goede en gedegen klanten en dat doen ze op een manier die heel prettig is. Mede dankzij de samenwerking zijn we van de keukentafel gegroeid naar een zelfverzekerd bedrijf dat echt bestaansrecht heeft. Ik beleef heel veel werkplezier in onze samenwerking. Echt klasse!

HR Navigator spreekt echt mijn taal
Eline van Stijgeren Directeur Bezig B.V.
Lees verder
De omzet via HR Navigator is meer dan 8 miljoen euro, niet bepaald peanuts

Omdat we al zo lang samenwerken, hebben we HR Navigator ook zien ontwikkelen. Als ik puur cijfermatig kijk, dan is het aantal leads in de loop van de jaren ook gegroeid. Net als het type leads dat we krijgen. Al die leads vanuit HR Navigator hebben echt significant bijgedragen aan onze groei. Als we alles bij elkaar optellen, is dat ergens tussen de acht en tien miljoen euro, dus dat is niet bepaald peanuts geweest.

Peter Wijnholds
Peter Wijnholds Mede-eigenaar en commercieel directeur van Perspectief
Lees verder
De omzet per klant is nu tien keer zo hoog als voorheen

Toen wij nog niet met HR Navigator werkten, kregen we zo’n vijf à zes klanten per jaar erbij. Nu sluiten we via hen zo’n tien klanten per maand aan. Dat gaat om serieuze omzet, misschien wel het tienvoudige als eerst. Het is gewoon een vliegende start. En ja, dat is ook wennen. Want in een keer zie je je bankrekening en denk je, oké, dat heb ik nog nooit gehad.

Susan Quaars Reactiva
Susan Quaars Eigenaar arbodienst Re-activa
Lees verder