Ze besparen ons veel tijd qua acquisitie- en salesproces
Bedrijven weten op zich wel welke richting ze op willen met hun nieuwe arbodienst, maar het is een zoektocht in het grote aanbod. Dat ziet Emile van der Linde, eigenaar van arbodienst GOED, vaak gebeuren. “Als ze dan bij HR Navigator terecht komen, wordt hun blik weer scherp gesteld. De adviseurs van HR Navigator toetsen met een hele serie kritische vragen hun visie en segmenteren zo de potentiële partners die passen bij de organisatie.” Hoe ervaart hij als aanbieder de werkwijze van HR Navigator?
“Welke visie heb je rond inzetbaarheid, hoe taakvolwassen is de organisatie, hoe helder is de rolverdeling in het verzuimproces, wat wil je wel, wat niet, en waarom niet? Die vragen stellen de adviseurs van HR Navigator aan elke opdrachtgever die op zoek is. Met de verkregen informatie selecteren zij vervolgens zelf drie passende arbodiensten uit hun databank. Als een arbodienst voldoet aan de selectiecriteria, krijgt die alle informatie over de opdrachtgever.
Datum vrijhouden
Het concrete verzoek aan ons is om op basis van die gegevens een offerte uit te brengen. Ook vraagt de adviseur me vast een datum vrij te houden in mijn agenda voor een mogelijke presentatie bij de prospect. Als ik alles heb aangeleverd, geeft hij dit weer door aan de prospect, plus informatie over onze arbodienst: wie we zijn, welke markt we bedienen, onze visie, enzovoorts.
Actueel
Die informatie die de adviseurs van HR Navigator hebben over ons, houden ze goed bij. Aan het begin van elk jaar hebben we een gesprek waarin we het afgelopen jaar bespreken en eventuele veranderingen binnen onze arbodienst en de wetgeving. Zo borgen ze dat de informatie die zij doorspelen naar prospects altijd actueel is.
“De adviseurs houden alles bij en volgen de markt op de voet.”
Objectieve bemiddelaar
HR Navigator heeft geen enkel belang in welke arbodienstverlener dan ook. Ze zijn ook nooit betrokken bij de uiteindelijke keuze van de prospect. Daardoor kunnen ze echt objectief en onafhankelijk opereren als bemiddelaar. Met meer dan 45 arbodiensten in hun netwerk zijn ze veruit de grootste op dit gebied. Ze werken bovendien alleen met gecertificeerde arbodiensten.
Besparing op sales
Door hun werkwijze weten wij bij voorbaat dat de prospects die zij aandragen, ook echt bij ons passen. Vergelijk dat eens met het in dienst hebben van een goede sales professional: hoe groot is de kans dat elke aanvraag tot een opdracht kan leiden? Dat maakt de samenwerking met HR Navigator tot een interessante business case. Ze besparen ons in ieder geval veel tijd qua acquisitie- en salesproces.
Kennispartner
Maar HR Navigator doet meer voor ons, ze zijn ook een kennispartner. Er verandert nu bijvoorbeeld veel qua wet- en regelgeving, denk aan privacy en de nieuwe Arbowet. De adviseurs houden alles bij en volgen de markt op de voet. Zonder ooit over andere arbodienstverleners te praten duiden ze ontwikkelingen en trends. Ze denken ook actief mee in de aanpassingen die arbodiensten (willen) doen in hun dienstverlening; zit de markt daar op te wachten?
Vraagbaak voor HR
Naast selectie van arbodiensten kunnen ze ook helpen bij de juiste keuze voor een HRM- of verzuimsoftwaresysteem. Relaties uit ons netwerk die hiermee bezig zijn, verwijs ik regelmatig door naar HR Navigator. Hun ambitie is om de vraagbaak op een groot deel van het HR spectrum te worden. Gezien hun brede werkveld vind ik dat ze intussen aardig op weg zijn.”