Ik mag af en toe zeuren, kan sparren en krijg ook nog nieuwe klanten cadeau

Sinds 2018 heb het stokje overgenomen van mijn moeder en ben ik in mijn eentje eigenaar van @arbo. Ik heb flinke ambities. Niet alleen vind ik dat we gecertificeerd moeten zijn, maar ook dat we een echte samenwerkingspartner zijn voor de klant. We zoeken geen klanten die shoppen, maar klanten die voor lange tijd een verbinding willen aangaan.

Twee jaar geleden kwamen we voor het eerst met HR Navigator in contact. We waren al een tijd met een acquisitietraject bezig en in de laatste fase werd er een interim HR-dame aangenomen. Die vertelde dat ze goede ervaringen had met hun dienstverlening en dat we wel mee mochten doen, maar dat ze wel HR Navigator had ingeschakeld om het traject te begeleiden.

Ik wilde dat soort dingen eigenlijk nooit. Je hebt zoveel van die vergelijkingssites. En of daar nou echt de beste aanbieders voor jou uitkomen, dat is maar de vraag. Ik wilde persoonlijke inbreng hebben en dat vond ik bij HR Navigator. Zij willen de klant ook echt kennen. HR Navigator doet altijd een uitgebreide persoonlijke intake met de klant.

Dat vond ik ook het mooie, dat ze de klant daardoor vanaf het begin helpen om betere keuzes te maken. Daardoor heb ik klanten die bewust voor mij kiezen en ook echt die langdurige verbinding willen aangaan.

Verder zat ik in het begin nog met de kosten. Maar die gok wilde ik wel wagen. Eigenlijk met een hele simpele rekensom. Van mijn tijd bij ABN AMRO weet ik, dat bedrijven een percentage van hun omzet moeten besteden aan marketing om klanten te vinden. Daarom dacht ik, als ik via HR Navigator klanten krijg en dat kost me dan een percentage van mijn omzet, nou prima, want dan heb ik wel meteen een klant. Dat zie ik dan als mijn marketingbudget, maar dan met garantie op resultaat.

We werken nu twee jaar samen met HR Navigator. Ik ben blij natuurlijk met de klanten die ik krijg, maar ook dat ik af en toe ook gewoon even de ruimte krijg om lekker te zeuren of te sparren. Een tijdje geleden hikte een klant enorm tegen ons tarief aan. Dan kan ik HR Navigator bellen en zeggen: “Zit ik er nou zo erg naast, of heb ik dat niet goed in mijn prijsstelling gedaan?” Dat is fijn, omdat je dan met iemand kan praten die een heleboel tarieven voorbij ziet komen. Ik ben best wel eigenzinnig en doe graag wat ik zelf wil, maar kom toch graag langs in Amersfoort om te vertellen waar we allemaal mee bezig zijn. HR Navigator is echt onze sparringpartner. Over strategie, onze propositie, ons prijsbeleid en marketing natuurlijk.

Maar liefst 98% van de aanvragen loopt via HR Navigator. Onze samenwerking heeft in iets minder dan twee jaar al meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Die groei betekent dat je financieel meer ruimte krijgt en er ruimte is voor schaalvergroting. Dat je ook kan herinvesteren in bijvoorbeeld het aannemen van je eigen bedrijfsartsen. Dat hebben we ook gedaan en we zijn niet alleen veel onafhankelijker, het geeft ook letterlijk lucht in de organisatie. Ik heb nu een fantastisch management team waarmee we verder gaan groeien.

We krijgen nieuwe klanten, maar HR Navigator daagt ons ook uit om het een keer anders te proberen. Bijvoorbeeld om onze eigen visie bij klanten te pitchen, zoals laatst bij een grote schoenenketen. Dat is wel erg waardevol. We krijgen advies over van alles: van onze positionering, hoe we beter gesprekken voeren, tot onze prijsstelling en zelfs onze nieuwe naam @arbo komt door de gesprekken die we via HR Navigator voerden.

Ik ben zo enthousiast, dat ik HR Navigator ook bij klanten aanbeveel. Laatst had ik een klant, die had ons benaderd. Maar die paste niet bij ons, dus daar heb ik toen ook van gezegd van, “Joh, ga gewoon naar HR Navigator, doe de intake met ze en dan krijg je drie partijen die wel passen bij jouw vraag”.
Als een arbodienst mij zou bellen met de vraag:”Wat vind jij van HR Navigator en wat heeft het gebracht?”, dan zou ik dat met hetzelfde enthousiasme vertellen zoals nu. Ook al ben ik ook wel een beetje bang dat dat ten koste gaat van mijn eigen groei. Maar omdat ik regelmatig met HR Navigator spar, weet ik inmiddels ook dat onze propositie uniek is en dat we ons eigen verhaal hebben, dus dat ik eigenlijk helemaal niet bang hoef te zijn.

Fynn van den Booren
Fynn van de Booren Eigenaar en directeur @arbo

Meer uitgebreide reviews

HR Navigator spreekt echt mijn taal

Het is heel goed voor Bezig geweest om met HR Navigator in zee te gaan. We hebben binnen een jaar al meerdere langdurige contracten met de klanten die we graag willen. En er is heel veel rust ontstaan in de dienstverlening. HR Navigator heeft ons geholpen ons bedrijf te laten groeien op een manier die bij ons past. Samenwerken met HR Navigator levert je veel meer op dan alleen hele goede en gedegen klanten en dat doen ze op een manier die heel prettig is. Mede dankzij de samenwerking zijn we van de keukentafel gegroeid naar een zelfverzekerd bedrijf dat echt bestaansrecht heeft. Ik beleef heel veel werkplezier in onze samenwerking. Echt klasse!

HR Navigator spreekt echt mijn taal
Eline van Stijgeren Directeur Bezig B.V.
Lees verder
De omzet per klant is nu tien keer zo hoog als voorheen

Toen wij nog niet met HR Navigator werkten, kregen we zo’n vijf à zes klanten per jaar erbij. Nu sluiten we via hen zo’n tien klanten per maand aan. Dat gaat om serieuze omzet, misschien wel het tienvoudige als eerst. Het is gewoon een vliegende start. En ja, dat is ook wennen. Want in een keer zie je je bankrekening en denk je, oké, dat heb ik nog nooit gehad.

Susan Quaars Reactiva
Susan Quaars Eigenaar arbodienst Re-activa
Lees verder
Andere vergelijkingssites zijn voor ons een waste of time

Als we aan tafel zitten via HR Navigator, dan klopt het. Je merkt dat de klant echt een match ziet. HR Navigator maakt een goede schifting. De klanten die niet serieus zijn, worden eruit gehaald waardoor je de gesprekken op een veel hoger niveau kan beginnen. De klant neemt ons ook heel serieus. Ik heb nog nooit een lead geweigerd, omdat die niet zou passen.

Nancy Rommens
Nancy Rommens Corporate account manager Capability
Lees verder
Ik heb er spijt van dat wij niet veel eerder zijn gaan samenwerken

Wij hadden echt moeite om aan de klanten te komen. Je ziet nu dat het roer om is sinds afgelopen zomer. In één keer gebeurde dat. De een na de andere klant halen we binnen. Binnen een jaar hebben we de verloren omzet goed gemaakt, is het risico verdeeld over veel meer klanten en er zit nog flink wat in de pijplijn. Dus ja, de aanpak van HR Navigator werkt.

Pieter Roelofs en Jan-Willem Roelofs
Pieter Roeloffs en Jan-Willem Roeloffs Mepros
Lees verder
Ze besparen ons veel tijd qua acquisitie- en salesproces

Bedrijven weten op zich wel welke richting ze op willen met hun nieuwe arbodienst, maar het is een zoektocht in het grote aanbod. Als ze dan bij HR Navigator terecht komen, wordt hun blik weer scherp gesteld. De adviseurs van HR Navigator toetsen met een hele serie kritische vragen hun visie en segmenteren zo de potentiële partners die passen bij de organisatie. Door hun werkwijze weten wij bij voorbaat dat de prospects die zij aandragen, ook echt bij ons passen. Vergelijk dat eens met het in dienst hebben van een goede sales professional: hoe groot is de kans dat elke aanvraag tot een opdracht kan leiden? Dat maakt de samenwerking met HR Navigator tot een interessante business case. Ze besparen ons in ieder geval veel tijd qua acquisitie- en salesproces.

Emile van der Linde
Emile van der Linde Eigenaar Arbodienst GOED
Lees verder
Ik ken geen andere partij die zulke duidelijke analyses kan maken van aanbieders en klanten

De formule van HR Navigator werkt voor beide partijen succesvol. HR Navigator werkt graag met aanbieders die de juiste kwaliteit in huis hebben. Die laten een goede indruk achter bij de klant en dat straalt weer positief op hen af. Bij de adviseurs voel je dat het onderwerp ‘in hun bloed’ zit. Ze kennen alle ins and outs en kunnen goed het kaf van het koren scheiden. Het gaat bij hen ook duidelijk om meer dan professionele interesse: hun gedrevenheid is groot. Dat is te merken aan de manier waarop ze erover spreken, wat ze allemaal weten en hoeveel tijd ze erin stoppen. Passie kun je niet veinzen.

Vicky Kermans
Vicky Kermans Directrice Arbodienst Equilar
Lees verder
HR Navigator is echt onze ‘trusted advisor’

We hadden vanaf jaar één mooie resultaten en het afgelopen jaar groeien we met zeker 7 ton omzet. Het begint een goed geoliede machine te worden. Bijna eenderde van onze groei van de afgelopen jaren komt via HR Navigator, dus ze hebben echt een plek verworven in onze sales propositie.

Erik Bartholomeus
Erik Bartholomeus Eigenaar en managing partner DPO2
Lees verder
In dit tempo komen er volgend jaar nog 100 klanten bij

HR Navigator kan soms – tot vervelends toe – kritische vragen stellen en dat vind ik wel heel leuk. Zo bleef Marco de Zeeuw maar doorzagen over waarom ik de lopende dossiers overnam in een 90 euro contract. Hij snapte niet dat ik de bagger van een ander wilde overnemen in een abonnement waar alles bij is inbegrepen, terwijl iedereen weet dat dit niet uit kan. Die kritische vragen helpen mij in mijn denken over onze arbodienstverlening.

Kees Wisserhof
Kees Wisserhof Oprichter arbodienst Prevenzo
Lees verder
De omzet via HR Navigator is meer dan 8 miljoen euro, niet bepaald peanuts

Omdat we al zo lang samenwerken, hebben we HR Navigator ook zien ontwikkelen. Als ik puur cijfermatig kijk, dan is het aantal leads in de loop van de jaren ook gegroeid. Net als het type leads dat we krijgen. Al die leads vanuit HR Navigator hebben echt significant bijgedragen aan onze groei. Als we alles bij elkaar optellen, is dat ergens tussen de acht en tien miljoen euro, dus dat is niet bepaald peanuts geweest.

Peter Wijnholds
Peter Wijnholds Mede-eigenaar en commercieel directeur van Perspectief
Lees verder