Ik mag af en toe zeuren, kan sparren en krijg ook nog nieuwe klanten cadeau
Sinds 2018 heb het stokje overgenomen van mijn moeder en ben ik in mijn eentje eigenaar van @arbo. Ik heb flinke ambities. Niet alleen vind ik dat we gecertificeerd moeten zijn, maar ook dat we een echte samenwerkingspartner zijn voor de klant. We zoeken geen klanten die shoppen, maar klanten die voor lange tijd een verbinding willen aangaan.
Twee jaar geleden kwamen we voor het eerst met HR Navigator in contact. We waren al een tijd met een acquisitietraject bezig en in de laatste fase werd er een interim HR-dame aangenomen. Die vertelde dat ze goede ervaringen had met hun dienstverlening en dat we wel mee mochten doen, maar dat ze wel HR Navigator had ingeschakeld om het traject te begeleiden.
Ik wilde dat soort dingen eigenlijk nooit. Je hebt zoveel van die vergelijkingssites. En of daar nou echt de beste aanbieders voor jou uitkomen, dat is maar de vraag. Ik wilde persoonlijke inbreng hebben en dat vond ik bij HR Navigator. Zij willen de klant ook echt kennen. HR Navigator doet altijd een uitgebreide persoonlijke intake met de klant.
Dat vond ik ook het mooie, dat ze de klant daardoor vanaf het begin helpen om betere keuzes te maken. Daardoor heb ik klanten die bewust voor mij kiezen en ook echt die langdurige verbinding willen aangaan.
Verder zat ik in het begin nog met de kosten. Maar die gok wilde ik wel wagen. Eigenlijk met een hele simpele rekensom. Van mijn tijd bij ABN AMRO weet ik, dat bedrijven een percentage van hun omzet moeten besteden aan marketing om klanten te vinden. Daarom dacht ik, als ik via HR Navigator klanten krijg en dat kost me dan een percentage van mijn omzet, nou prima, want dan heb ik wel meteen een klant. Dat zie ik dan als mijn marketingbudget, maar dan met garantie op resultaat.
We werken nu twee jaar samen met HR Navigator. Ik ben blij natuurlijk met de klanten die ik krijg, maar ook dat ik af en toe ook gewoon even de ruimte krijg om lekker te zeuren of te sparren. Een tijdje geleden hikte een klant enorm tegen ons tarief aan. Dan kan ik HR Navigator bellen en zeggen: “Zit ik er nou zo erg naast, of heb ik dat niet goed in mijn prijsstelling gedaan?” Dat is fijn, omdat je dan met iemand kan praten die een heleboel tarieven voorbij ziet komen. Ik ben best wel eigenzinnig en doe graag wat ik zelf wil, maar kom toch graag langs in Amersfoort om te vertellen waar we allemaal mee bezig zijn. HR Navigator is echt onze sparringpartner. Over strategie, onze propositie, ons prijsbeleid en marketing natuurlijk.
Maar liefst 98% van de aanvragen loopt via HR Navigator. Onze samenwerking heeft in iets minder dan twee jaar al meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Die groei betekent dat je financieel meer ruimte krijgt en er ruimte is voor schaalvergroting. Dat je ook kan herinvesteren in bijvoorbeeld het aannemen van je eigen bedrijfsartsen. Dat hebben we ook gedaan en we zijn niet alleen veel onafhankelijker, het geeft ook letterlijk lucht in de organisatie. Ik heb nu een fantastisch management team waarmee we verder gaan groeien.
We krijgen nieuwe klanten, maar HR Navigator daagt ons ook uit om het een keer anders te proberen. Bijvoorbeeld om onze eigen visie bij klanten te pitchen, zoals laatst bij een grote schoenenketen. Dat is wel erg waardevol. We krijgen advies over van alles: van onze positionering, hoe we beter gesprekken voeren, tot onze prijsstelling en zelfs onze nieuwe naam @arbo komt door de gesprekken die we via HR Navigator voerden.
Ik ben zo enthousiast, dat ik HR Navigator ook bij klanten aanbeveel. Laatst had ik een klant, die had ons benaderd. Maar die paste niet bij ons, dus daar heb ik toen ook van gezegd van, “Joh, ga gewoon naar HR Navigator, doe de intake met ze en dan krijg je drie partijen die wel passen bij jouw vraag”.
Als een arbodienst mij zou bellen met de vraag:”Wat vind jij van HR Navigator en wat heeft het gebracht?”, dan zou ik dat met hetzelfde enthousiasme vertellen zoals nu. Ook al ben ik ook wel een beetje bang dat dat ten koste gaat van mijn eigen groei. Maar omdat ik regelmatig met HR Navigator spar, weet ik inmiddels ook dat onze propositie uniek is en dat we ons eigen verhaal hebben, dus dat ik eigenlijk helemaal niet bang hoef te zijn.