HR Navigator spreekt echt mijn taal

Tijdens een kwartaaloverleg met mijn compagnon constateerde ik dat we wel erg afhankelijk waren van één grote klant. We moesten groeien, maar dat lukte maar moeilijk via mijn eigen netwerk. Ik voerde sales gesprekken met prospects die niet goed bij ons pasten en dat was frustrerend. Toen zijn we ons gaan oriënteren hoe Bezig B.V. meer klanten zou kunnen vinden.

Er werd unaniem in de markt gezegd dat je niet om HR Navigator heen kon. Toch was ik best wel kritisch voordat ik met ze in zee ging. Ik wilde niet te afhankelijk worden. De basis was al wel goed want ik ken Bob Zeegers, oprichter van HR Navigator, al meer dan 15 jaar vanuit verschillende invalshoeken en bij diverse arbodiensten. Bob is een oprecht en integer mens, maar ook iemand die de markt snapt en er net zo over denkt als ik. Tijdens een van onze gesprekken moest ik zelfs glimlachen, omdat Bobs compagnon Marco feilloos wist te benoemen dat de rol van de casemanager volgens de wet en de rol in de praktijk, nogal eens haaks staan op elkaar. Toen dacht ik: ze spreken echt mijn taal. Dat betekent dat ik open en vrij kan zijn over wie wij zijn en wat we doen.

Vooraf dacht ik ook nog: gaat deze samenwerking wel voldoende leads opleveren? Eerst zien en dan geloven. Bob en Marco zaten daar heel relaxt in. Ze werken met no cure no pay afspraken, dus we hadden allebei een belang om ons in te spannen. En we hebben ook niet de behoefte aan extreme groei, maar juist aan kwalitatieve groei. Dus in die zin leek ik niet zo’n interessante vis voor HR Navigator. Maar Bob en Marco ondersteunden ons juist in dát soort keuzes. De manier waarop zij met al onze vragen en wensen omgingen, dat gaf vertrouwen.

Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Het is verrekte lastig om aan de ene kant de klant en aan de andere kant de aanbieders tevreden te houden. Ik ben echt overtuigd van hun objectiviteit. Wat ik daarin sterk vind, is de bemoeienis aan de voorkant. Bij het bevragen van de klant. Daar vind ik de toegevoegde waarde misschien wel het grootst, omdat de leads tot nu toe heel erg aansluiten bij de klanten die we graag hebben.

Het is heel goed voor Bezig geweest om met HR Navigator in zee te gaan. We hebben binnen een jaar al meerdere langdurige contracten met klanten die we graag willen. En er is heel veel rust ontstaan in de dienstverlening. HR Navigator heeft ons geholpen ons bedrijf te laten groeien op een manier die bij ons past. Het was een groeitraject, ook persoonlijk. Ik heb mede van Marco en Bob geleerd wat ik kan doen als ik een lead krijg. Er zit veel meer gogme in hoe ik met de klant omga. Laatst gaven ze me feedback terug wat ik gelijk in het vervolggesprek heb kunnen benoemen en daarna waren we er ineens snel uit met elkaar.

Ons contact is heel prettig, ik heb het idee dat ze tijd hebben als ik bel. Ik voel me begrepen. Het is geen klant-leverancier relatie, maar veel vriendschappelijker dan dat. Bijna als een collega. Waar HR Navigator ook wezenlijk anders in is, is de matching van de klant op basis van vraag en aanbod. Daar heb ik ze keihard in nodig. Want negen van de tien keer heeft de klant geen idee. Ze weten dat ze willen veranderen, maar niet hoe en wat. En dan heeft het team van HR Navigator de klant al uitgelegd wat ze wel en wat ze vooral niet kunnen verwachten.

Ik zou HR Navigator zeker aanbevelen aan anderen, omdat ik vind dat ze meer brengen dan alleen klanten en omzet. Klanten zijn vele malen onzekerder en grilliger als ze niet door HR Navigator worden begeleid. Ze worden geholpen om doordacht en procesmatig tot een keuze te komen en dat is nodig ook, want veel klanten doorlopen een keuzetraject voor arbodienstverlening maar een in de vier tot zes jaar. Wij werken ook graag met partners die zich langere tijd aan ons willen verbinden, want dat is waar die hele arbodienstverlening om zou moeten draaien. Ik wil geen eendagsvlieg die alleen maar kort komt scoren.

Samenwerken met HR Navigator levert je hele goede en gedegen klanten op en dat doen ze op een manier die heel prettig is. Mede dankzij de samenwerking zijn we van de keukentafel gegroeid naar de boardroom; een zelfverzekerd bedrijf dat echt bestaansrecht heeft. Ik beleef veel werkplezier in onze samenwerking. Echt klasse!

HR Navigator spreekt echt mijn taal
Eline van Stijgeren Directeur Bezig B.V.

Meer uitgebreide reviews

In dit tempo komen er volgend jaar nog 100 klanten bij

HR Navigator kan soms – tot vervelends toe – kritische vragen stellen en dat vind ik wel heel leuk. Zo bleef Marco de Zeeuw maar doorzagen over waarom ik de lopende dossiers overnam in een 90 euro contract. Hij snapte niet dat ik de bagger van een ander wilde overnemen in een abonnement waar alles bij is inbegrepen, terwijl iedereen weet dat dit niet uit kan. Die kritische vragen helpen mij in mijn denken over onze arbodienstverlening.

Kees Wisserhof
Kees Wisserhof Oprichter arbodienst Prevenzo
Lees verder
De omzet per klant is nu tien keer zo hoog als voorheen

Toen wij nog niet met HR Navigator werkten, kregen we zo’n vijf à zes klanten per jaar erbij. Nu sluiten we via hen zo’n tien klanten per maand aan. Dat gaat om serieuze omzet, misschien wel het tienvoudige als eerst. Het is gewoon een vliegende start. En ja, dat is ook wennen. Want in een keer zie je je bankrekening en denk je, oké, dat heb ik nog nooit gehad.

Susan Quaars Reactiva
Susan Quaars Eigenaar arbodienst Re-activa
Lees verder
Ik heb er spijt van dat wij niet veel eerder zijn gaan samenwerken

Wij hadden echt moeite om aan de klanten te komen. Je ziet nu dat het roer om is sinds afgelopen zomer. In één keer gebeurde dat. De een na de andere klant halen we binnen. Binnen een jaar hebben we de verloren omzet goed gemaakt, is het risico verdeeld over veel meer klanten en er zit nog flink wat in de pijplijn. Dus ja, de aanpak van HR Navigator werkt.

Pieter Roelofs en Jan-Willem Roelofs
Pieter Roeloffs en Jan-Willem Roeloffs Mepros
Lees verder
De omzet via HR Navigator is meer dan 8 miljoen euro, niet bepaald peanuts

Omdat we al zo lang samenwerken, hebben we HR Navigator ook zien ontwikkelen. Als ik puur cijfermatig kijk, dan is het aantal leads in de loop van de jaren ook gegroeid. Net als het type leads dat we krijgen. Al die leads vanuit HR Navigator hebben echt significant bijgedragen aan onze groei. Als we alles bij elkaar optellen, is dat ergens tussen de acht en tien miljoen euro, dus dat is niet bepaald peanuts geweest.

Peter Wijnholds
Peter Wijnholds Mede-eigenaar en commercieel directeur van Perspectief
Lees verder
Ik mag af en toe zeuren, kan sparren en krijg ook nog nieuwe klanten cadeau

HR Navigator is echt onze sparringpartner. Over strategie, onze propositie, ons prijsbeleid en marketing natuurlijk. Maar liefst 98% van de aanvragen loopt via HR Navigator. Onze samenwerking heeft in iets minder dan twee jaar al meer dan 6 ton nieuwe omzet opgeleverd. Die groei betekent dat je financieel meer ruimte krijgt en er ruimte is voor schaalvergroting. Dat je ook kan herinvesteren in bijvoorbeeld het aannemen van je eigen bedrijfsartsen.

Fynn van den Booren
Fynn van de Booren Eigenaar en directeur @arbo
Lees verder
Andere vergelijkingssites zijn voor ons een waste of time

Als we aan tafel zitten via HR Navigator, dan klopt het. Je merkt dat de klant echt een match ziet. HR Navigator maakt een goede schifting. De klanten die niet serieus zijn, worden eruit gehaald waardoor je de gesprekken op een veel hoger niveau kan beginnen. De klant neemt ons ook heel serieus. Ik heb nog nooit een lead geweigerd, omdat die niet zou passen.

Nancy Rommens
Nancy Rommens Corporate account manager Capability
Lees verder
Ik ken geen andere partij die zulke duidelijke analyses kan maken van aanbieders en klanten

De formule van HR Navigator werkt voor beide partijen succesvol. HR Navigator werkt graag met aanbieders die de juiste kwaliteit in huis hebben. Die laten een goede indruk achter bij de klant en dat straalt weer positief op hen af. Bij de adviseurs voel je dat het onderwerp ‘in hun bloed’ zit. Ze kennen alle ins and outs en kunnen goed het kaf van het koren scheiden. Het gaat bij hen ook duidelijk om meer dan professionele interesse: hun gedrevenheid is groot. Dat is te merken aan de manier waarop ze erover spreken, wat ze allemaal weten en hoeveel tijd ze erin stoppen. Passie kun je niet veinzen.

Vicky Kermans
Vicky Kermans Directrice Arbodienst Equilar
Lees verder
Zonder HR Navigator was ik nooit zover gekomen

Zeker dat eerste jaar van de samenwerking met HR Navigator had ik zoiets van: ‘Dit is eigenlijk wel heel erg makkelijk.' Het was van: ‘Pats, boem! Hier heb je een aanvraag en het is aan jou om de klant binnen te halen’. Je hoeft dus weinig aan verkoop te doen. Want ja, HR Navigator heeft bijna de hele acquisitie overgenomen.

Ans Klein VaardigWerk
Ans Klein Oprichter en directeur VaardigWerk
Lees verder
Ze besparen ons veel tijd qua acquisitie- en salesproces

Bedrijven weten op zich wel welke richting ze op willen met hun nieuwe arbodienst, maar het is een zoektocht in het grote aanbod. Als ze dan bij HR Navigator terecht komen, wordt hun blik weer scherp gesteld. De adviseurs van HR Navigator toetsen met een hele serie kritische vragen hun visie en segmenteren zo de potentiële partners die passen bij de organisatie. Door hun werkwijze weten wij bij voorbaat dat de prospects die zij aandragen, ook echt bij ons passen. Vergelijk dat eens met het in dienst hebben van een goede sales professional: hoe groot is de kans dat elke aanvraag tot een opdracht kan leiden? Dat maakt de samenwerking met HR Navigator tot een interessante business case. Ze besparen ons in ieder geval veel tijd qua acquisitie- en salesproces.

Emile van der Linde
Emile van der Linde Eigenaar Arbodienst GOED
Lees verder