HR Navigator spreekt echt mijn taal
Tijdens een kwartaaloverleg met mijn compagnon constateerde ik dat we wel erg afhankelijk waren van één grote klant. We moesten groeien, maar dat lukte maar moeilijk via mijn eigen netwerk. Ik voerde sales gesprekken met prospects die niet goed bij ons pasten en dat was frustrerend. Toen zijn we ons gaan oriënteren hoe Bezig B.V. meer klanten zou kunnen vinden.
Er werd unaniem in de markt gezegd dat je niet om HR Navigator heen kon. Toch was ik best wel kritisch voordat ik met ze in zee ging. Ik wilde niet te afhankelijk worden. De basis was al wel goed want ik ken Bob Zeegers, oprichter van HR Navigator, al meer dan 15 jaar vanuit verschillende invalshoeken en bij diverse arbodiensten. Bob is een oprecht en integer mens, maar ook iemand die de markt snapt en er net zo over denkt als ik. Tijdens een van onze gesprekken moest ik zelfs glimlachen, omdat Bobs compagnon Marco feilloos wist te benoemen dat de rol van de casemanager volgens de wet en de rol in de praktijk, nogal eens haaks staan op elkaar. Toen dacht ik: ze spreken echt mijn taal. Dat betekent dat ik open en vrij kan zijn over wie wij zijn en wat we doen.
Vooraf dacht ik ook nog: gaat deze samenwerking wel voldoende leads opleveren? Eerst zien en dan geloven. Bob en Marco zaten daar heel relaxt in. Ze werken met no cure no pay afspraken, dus we hadden allebei een belang om ons in te spannen. En we hebben ook niet de behoefte aan extreme groei, maar juist aan kwalitatieve groei. Dus in die zin leek ik niet zo’n interessante vis voor HR Navigator. Maar Bob en Marco ondersteunden ons juist in dát soort keuzes. De manier waarop zij met al onze vragen en wensen omgingen, dat gaf vertrouwen.
Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Het is verrekte lastig om aan de ene kant de klant en aan de andere kant de aanbieders tevreden te houden. Ik ben echt overtuigd van hun objectiviteit. Wat ik daarin sterk vind, is de bemoeienis aan de voorkant. Bij het bevragen van de klant. Daar vind ik de toegevoegde waarde misschien wel het grootst, omdat de leads tot nu toe heel erg aansluiten bij de klanten die we graag hebben.
Het is heel goed voor Bezig geweest om met HR Navigator in zee te gaan. We hebben binnen een jaar al meerdere langdurige contracten met klanten die we graag willen. En er is heel veel rust ontstaan in de dienstverlening. HR Navigator heeft ons geholpen ons bedrijf te laten groeien op een manier die bij ons past. Het was een groeitraject, ook persoonlijk. Ik heb mede van Marco en Bob geleerd wat ik kan doen als ik een lead krijg. Er zit veel meer gogme in hoe ik met de klant omga. Laatst gaven ze me feedback terug wat ik gelijk in het vervolggesprek heb kunnen benoemen en daarna waren we er ineens snel uit met elkaar.
Ons contact is heel prettig, ik heb het idee dat ze tijd hebben als ik bel. Ik voel me begrepen. Het is geen klant-leverancier relatie, maar veel vriendschappelijker dan dat. Bijna als een collega. Waar HR Navigator ook wezenlijk anders in is, is de matching van de klant op basis van vraag en aanbod. Daar heb ik ze keihard in nodig. Want negen van de tien keer heeft de klant geen idee. Ze weten dat ze willen veranderen, maar niet hoe en wat. En dan heeft het team van HR Navigator de klant al uitgelegd wat ze wel en wat ze vooral niet kunnen verwachten.
Ik zou HR Navigator zeker aanbevelen aan anderen, omdat ik vind dat ze meer brengen dan alleen klanten en omzet. Klanten zijn vele malen onzekerder en grilliger als ze niet door HR Navigator worden begeleid. Ze worden geholpen om doordacht en procesmatig tot een keuze te komen en dat is nodig ook, want veel klanten doorlopen een keuzetraject voor arbodienstverlening maar een in de vier tot zes jaar. Wij werken ook graag met partners die zich langere tijd aan ons willen verbinden, want dat is waar die hele arbodienstverlening om zou moeten draaien. Ik wil geen eendagsvlieg die alleen maar kort komt scoren.
Samenwerken met HR Navigator levert je hele goede en gedegen klanten op en dat doen ze op een manier die heel prettig is. Mede dankzij de samenwerking zijn we van de keukentafel gegroeid naar de boardroom; een zelfverzekerd bedrijf dat echt bestaansrecht heeft. Ik beleef veel werkplezier in onze samenwerking. Echt klasse!