Skip to content
Bel direct een hr-expert:
085 - 049 1540100%_onafhankelijk_badge

VMplus

RheigroupEffectieve verzuimbeheersing

VMplus digitaliseert het verzuimproces, wat er voor zorgt, dat de verzuimprocedures uniform worden nageleefd. VMplus vraagt om betrokkenheid alleen wanneer dat nodig is, waardoor de informatie maar 1 keer wordt ingevoerd en samengevoegd tot 1 dossier. Repeterende administratieve handelingen zijn hierdoor voorbij. Hierdoor daalt het foutenpercentage, worden zaken effectief opgepakt en daalt de papierstroom aanzienlijk.

Kosten reductie

VMplus stuurt de belanghebbenden in het verzuimproces pro-actief en consequent digitaal aan. VMplus controleert de voortgang, waardoor de verzuim procedures uniform worden nageleefd. Dit resulteert in een daling van de afwezigheidsduur en een verhoging van de verzuimdrempel.

Persoonlijke assistent

VMplus spoort de verantwoordelijken binnen en buiten uw organisatie (externe interventionisten) tijdig en actief aan door middel van mails, notities, rappels en rapportages, waardoor dossier opbouw/vorming tijdig plaatsvindt en boetes Wet Verbetering Poortwachter u bespaard blijven. VMplus verzorgt automatisch de correspondentie, zoals UWV meldingen, bevestigingen en waarschuwingsbrieven, maar regelt ook attenties zoals een bloemetje of een fruitmandje.

Transparant maatwerk, wel de lusten, niet de lasten!

VMplus is zo flexibel, dat u per organisatie eenheid uw eigen verzuimbeleid er op in kunt richten, zelf rollen toewijzen of kunt omzetten. De stand van zaken is voor alle betrokkenen/gemachtigden online inzichtelijk. Een taak “vergeten” behoort tot het verleden.

Management informatie tool

VMplus stelt u alle management informatie online ter beschikking door een geïntegreerde data voorziening. Op basis van de gegenereerde ken/stuur getallen, te verwerken in rapportage en statistieken (de cockpit), kunt u objectief uw verzuimbeleid verder optimaliseren. Uiteraard hebt u overzicht via agenda’s en takenlijsten.

Lage investering, hoog resultaat!

VMplus wordt u door middel van hosting aangeboden, waardoor uw investering aanzienlijk lager is. U werkt web-based, overal en altijd toegankelijk en up-to-date volgens de laatste wettelijke vereisten. Een internet verbinding is voldoende. SAAS en SLA zorgen voor stabiliteit, continuïteit en veiligheid. VMplus voorziet in koppelingen met bestaande systemen.

Professionele servicedesk

VMplus beschikt over ondersteunende invoerbegeleiding per in te vullen veld/formulier, maar mocht het toch nodig zijn, dan staat u een professionele servicedesk ter beschikking.

Voor dienstverleners

Flexibel in te richten verrichtingen

VMplus stelt u in de gelegenheid om uw dienstverlening, c.q. SLA op maat aan de diverse opdrachtgevers aan te bieden. U kunt zelf de verrichtingen aanpassen, (vervolg) acties definiëren, zowel preventief als voor groepen. Zo kunt u ook zelf uw caseload inrichten door derden te autoriseren, hetgeen een hoge mate van flexibiliteit oplevert. op ieder moment kunt u interventies met derden invoegen, wat het herstel bespoedigt. Verrichtingen kunnen worden doorbelast, waardoor u factuurbestanden kunt aanmaken.

Agenda

VMplus beschikt over geïntegreerde agenda functies voor de bedrijfs/Arbo-arts en andere ondersteunende professionals met automatische signalering van de eerste inplanmogelijkheid.

Medisch Dossier

VMplus beschikt over een Medisch Dossier dat is ontwikkeld door en voor (Arbo-)artsen. Het Medisch Dossier is opgebouwd uit 3 niveaus (dossier > kaart > case) en is beveiligd toegankelijk voor medisch betrokkenen. U kunt medische coderingen, aantekeningen en bijlagen toevoegen, al dan niet gelinkt aan verzuimcases. Alle medische informatie kan met 1 druk op de knop worden verzameld en verwerkt ten behoeve van de WIA aanvraag.

Matching

VMplus maakt door middel van FML (= functie mogelijkheden lijst) inzichtelijk wat de verzuimende nog wel kan. De verzuimende kan worden gematched met eventuele andere vacante werkzaamheden, opdat beschikbaar arbeidspotentieel wordt ingezet en de verzuimende in het arbeidsproces blijft.

Persoonlijke assistent

VMplus zorgt er voor, dat acties op het juiste moment plaatsvinden, wat het verzuim terugdringt en bijdraagt tot spoedig herstel. VMplus is voorzien van een automatische aanmaak van diverse standaardbrieven, in te vullen rapportages (bijv. UWV) en herinnerings-mails. Alle gegevens en correspondentie worden samengevoegd tot 1 dossier voor alle betrokken partijen, overzichtelijk en actueel, wat dubbel werk en onduidelijkheden voorkomt.

Transparant

VMplus voorziet in een beveiligde toegang, per betrokkene (denk aan werkgevers, verzekeraars, UWV, Arbodienst en artsen) inzichtelijk, afhankelijk van de rol die de persoon in het proces verricht. Alle betrokkenen weten precies welke actie van hun wordt verwacht, waardoor er efficiënter wordt gewerkt. Omdat inzichtelijk is wat er van wie wordt verwacht, is het verzuimproces beter te beheersen.

Past VMplus bij jou?

Wil jij weten of VMplus geschikt is voor jouw organisatie? HR Navigator hielp al meer dan 6.000 organisaties bij het vinden van een passende HRM software leverancier. We weten dus precies wat HRM software dienstverleners wel en niet te bieden hebben. Maak gebruik van onze gratis HRM software vergelijkingstool en vind snel en gemakkelijk de HRM software leverancier die bij jou past.

✓ 6000+ klanten ✓ 10x sneller dan zelf doen ✓ Gratis en onafhankelijk

Hoe vind je een HR dienst?

In vier stappen makkelijk en snel geregeld.

Stap 1

Stap 1

Jij vertelt wat je zoekt

✓ Vul de vragenlijst in

✓ Vergelijk 50 criteria

✓ Persoonlijk advies

Stap 2

Selectie aanbieder top 3

✓ Selectie 3 beste aanbieders

✓ Keuze uit 250 leveranciers

✓ Onafhankelijk

Stap 3

Adviesrapport en offertes

✓ Adviesrapport

✓ Uitgebreide vergelijking

✓ 3 Maatwerk offertes

Stap 4

Kies de beste aanbieder

✓ Gesprekken met top 3

✓ Contractonderhandeling

✓ Maak je keuze

Elke dag de beste tips via social media

We delen elke dag gratis onze laatste tips, beste eye-openers en leukste video's

Onze succesgarantie

HR Navigator is al 10 jaar de grootste en enige 100% onafhankelijke HR-vergelijkingssite.

We helpen iedereen. Altijd!

100% onafhankelijk

Persoonlijk advies van dé HR-experts van Nederland

10 x sneller dan zelf doen

Zorgvuldig geselecteerde aanbieders

 Al 10 jaar de grootste HR-vergelijkingssite

 6.000+ organisaties gingen jou voor

Merve&Mirco

Direct advies:
085 - 049 1540

ma - vrij: 9.00 tot 17.00 uur

Klanten van HR Navigator

Klanten over HR Navigator

Ik zou ze zo weer inschakelen

“Tijdens een meeting googlede ik even snel op ‘nieuwe arbodienst’ en HR Navigator stond vrijwel bovenaan. Handig, dacht ik, dan gebeurt de voorselectie door een partij die kijk op de zaak heeft. De adviseur van HR Navigator is deskundig, voortvarend en heeft een goed empathisch vermogen voor ons als opdrachtgever. Ik raad elke HR-afdeling die op zoek is naar een arbodienst aan HR Navigator in te schakelen. Dit scheelt uren voorwerk en leidt tot een selectie van kwalitatief goede partijen.”
Niek Jaarsma, HR business partner Stryker

Niek Jaarsma
Lees verder

De niet lullen-maar-poetsen-mentaliteit vind ik prettig

“We waren net uitgebreid naar een regio waar we nog geen arbodienst hadden. Google bracht me op het spoor van HR Navigator. Na het versturen van het contactformulier op hun site werd ik gebeld door een van hun adviseurs. Die bleek zelf op vakantie te zijn op dat moment. Dat vond ik goede service, zelf neem ik echt niet op tijdens mijn vakantie, haha. De ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit van HR Navigator vind ik prettig. Ik heb ze al twee keer aanbevolen.”
Jacqueline Hiemstra, Miep

Jacqueline Hiemstra
Lees verder

Jammer dat ik niet meteen via HR Navigator ben gaan zoeken.

“Achteraf vind ik het jammer dat ik niet meteen via HR Navigator ben gaan zoeken. Dat had me veel tijd en energie gescheeld. Ze bieden een compleet traject, als opdrachtgever hoef je niet ernaast nog zelf de markt op te gaan. Ze zijn deskundig en hebben snel door waar je behoeften liggen, dat maakt ze een goede sparring partner. Daardoor kregen we zicht op waar we daadwerkelijk behoefte aan hadden en hoe we dat in de praktijk wilden invullen. Zonder hun expertise was dit niet zomaar duidelijk geworden en waren we langer bezig geweest.”
Marian van Roosmalen, Transitieleider Florence

Marian van Roosmalen
Lees verder

Ze regelden een groot deel van de aanbesteding

“Al lange tijd kampten we met hoog verzuim en de samenwerking met de toenmalige arbodienst liep niet meer zo soepel. Ik was huiverig om over te stappen vanwege het gedoe. Tot ik begreep dat ik een groot deel van de aanbesteding bij HR Navigator kon neerleggen. Het voortraject liep soepel. We ontvingen van drie partijen een voorstel, waarvan er één eigenlijk gelijk afviel. HR Navigator pakte dit gelijk goed op en samen kwamen we tot een plan B en zelf C. Uit de selectiegesprekken is uiteindelijk één partij naar voren gekomen. De nieuwe arbodienst is wennen want ze werken echt op een andere manier. Maar: er is al beweging in het verzuim!”
Carolien Vos, ISEC

Lees verder

We hebben nu een veel bredere kijk op arbo en verzuim

“Dankzij HR Navigator hebben wij een bredere kijk gekregen op verzuimbegeleiding en arbodienstverlening. We waren gewend alleen met een bedrijfsarts te werken. Met zijn expertise inspireerde de adviseur van HR Navigator ons tot een nieuwe werkwijze. We zetten nu een verzuimconsulent in en alleen als het nodig is, wordt de bedrijfsarts erbij gehaald. Een andere aanpak, waarmee we tot nu toe heel tevreden over zijn.”
Corine Nieuwschepen, SKVR

Corine Nieuwschepen
Lees verder

Ik kon de adviseur altijd bellen met vragen

“Na vijf jaar waren we toe aan een nieuwe arbodienst. Ik had al gehoord van HR Navigator via BG Magazine en Vernet, en ze bleken inderdaad de aangewezen organisatie om ons te helpen. Zelf hebben we aardig wat kennis in huis over verzuim en integratie, we staan bijvoorbeeld al jaren in de top drie van Vernet. HR Navigator kon goed met ons mee kon denken op dit niveau. Ik kon de adviseur altijd bellen met vragen, hij nam alle tijd en had verstand van zaken.”
Kitty van Balen, Frankeland

klantenreview Kitty van Balen
Lees verder

Ik hoorde meteen dat de adviseur wist waar hij het over had

“Eerst ging ik zelf op zoek naar een nieuwe arbodienst, maar het verschil was bijna niet te zien tussen al die aanbieders. Toen ik besefte dat ik er niet zelf uit ging komen, besloot ik met HR Navigator in zee te gaan. Bij het eerste contact met adviseur Marco hoorde ik meteen dat hij wist waar hij het over had. Hij stelde allerlei vragen waarop ik niet direct het antwoord paraat had, zoals over verzuimfrequentie. Marco gaf ook een goede uitleg over het verdienmodel en hoe ze onafhankelijk kunnen kunnen adviseren.”
Nassira Chouiar, BCD Travel

Nassira Chouiar
Lees verder

We zijn nog steeds enthousiast

“Eerst benaderde ik zelf arbodiensten, maar ik kreeg onvoldoende respons op onze criteria, zoals transparantie of resultaat. Toen kwam HR Navigator in beeld. Ze regelden gesprekken met drie geschikte arbodiensten. Mensen van de OR, de directie, directe collega’s, er zat een hele delegatie van ons klaar. De verschillen waren behoorlijk groot en toch kozen we unaniem voor een kandidaat. We hebben net de eerste evaluatie gehad, en we zijn nog steeds enthousiast.”
Ed Voshol, Samen Veilig Midden-Nederland

klantenreview Ed Voshol
Lees verder

Ze wisten alles van de nieuwe Arbowet

“De nieuwe Arbowet maakte duidelijk dat je alle nieuwe eisen rondom een arbodienst goed op een rij moest hebben. Dat had ik in mijn achterhoofd toen ik via internet HR Navigator ontdekte. Ze wisten alles van de nieuwe Arbowet en begrepen onze eisen goed. Maar ze gaven ook eerlijk aan dat de ligging van onze gemeente het best lastig maakte om geschikte arbodiensten te vinden. Toch kwamen ze met drie interessante kandidaten. Echt een superservice!”
Diny van Lanen, P&O Adviseur Gemeente Bergen

Diny van Lanen
Lees verder

Hoe werkt HR Navigator?

Veelgestelde vragen

Is een verzuimsysteem iets voor mijn organisatie?

Wil je weten of een verzuimregiesysteem van toegevoegde waarde is voor jouw organisatie?

Dat hangt af van de volgende zaken:

  • Is binnen jouw organisatie de Wet verbetering Poortwachter met behulp van software geautomatiseerd?
  • Heeft de organisatie een duidelijk verzuimprotocol en houdt iedereen zich aan dit verzuimprotocol?
  • Heb je voldoende inzicht in de verzuimcijfers en verzuimkosten?
  • Heb je voldoende inzicht in de taken van alle betrokkenen rondom verzuim?
  • Heb je de regie over de bedrijfsarts?
  • Worden de UWV formulieren en meldingen aan de verzekeraar (vanuit een systeem) automatisch ingevuld?
  • In welke mate maak je gebruik van het recht op premiekorting, Vangnet-ziektewet en co-financiering door private verzekeraars?
  • Hoeveel medewerkers heeft de organisatie? Is dat voldoende om een eigen verzuimsysteem te rechtvaardigen?
  • Wat is het actuele verzuimpercentage?
  • Wat is de meldingsfrequentie?
  • Ben je Eigen Risico drager WGA?
  • Zijn er medewerkers met een bijzondere status? (denk aan arbeidsgehandicapten, SFB, Wajong, WSW, etc.
  • Werk je momenteel al met een verzuimsysteem? Moet dit vervangen worden?

Wat is een verzuimregistratiesysteem?

Een verzuimmanagementsysteem (ook wel arbosysteem of verzuimapplicatie) is een softwareprogramma waarin alle relevante
acties voor het registreren en het opvolgen van verzuim zijn vastgelegd.

Een verzuimsysteem zorgt er ook voor dat alle acties die zijn vastgelegd in de Wet verbetering Poortwacht (WvP) worden gemonitord en dat de nodige acties op tijd worden gesignaleerd en opgevolgd.

In het verzuimsysteem kan de (geautoriseerde) gebruiker afspraken en acties vast te leggen. Het systeem neemt meestal ook de termijnbewaking op de Poortwachteracties over.
Een goed verzuimsysteem zorgt voor:

  • Juiste verdeling van verantwoordelijkheden tussen bijvoorbeeld leidinggevende, casemanager en bedrijfsarts
  • Goede autorisatie, indeling, bewaking en verantwoording van toegang tot informatie
  • Goede (management) rapportages op verschillende organisatieniveaus, met onder meer informatie over Verzuimcijfers, meldingsfrequentie, verhouding kort, middel en lang verzuim etc.
  • Uitwisseling van relevante met een personeelsinformatiesysteem
  • Automatische gegevensuitwisseling tussen verschillende belanghebbenden zoals de arbodienst, UWV, verzekeraars en behandelaars of interventionisten

Loonadministratie – wat is dat precies?

Wanneer je een loonadministratie opzet krijgt je te maken met allerlei verschillende formulieren en berekeningen. Bijvoorbeeld de loonstaat, de loonstrook of een jaaropgave. Met behulp van deze formulieren bereken je het bruto- en nettoloon maar ook de diverse verschuldigde bedragen.

Ook krijg je te maken met verminderingsbeschikkingen, loonbelastingverklaringen en door werknemers ingediende kostendeclaraties voor openbaar vervoer, gemaakte kilometers of zakelijke lunches of diners.

Alle beloningen zoals eindheffingen en verstrekkingen, afdrachtsverminderingen en onkostenvergoedingen of onkosten moet je administreren. Voor de gehele loonadministratie geldt een bewaarplicht van zeven jaar.

Wat zijn de voordelen van het zelf doen van de salarisadministratie?

  • Alle gegevens in eigen beheer: Overleg met een externe partij (bijvoorbeeld een accountant) is niet meer nodig. Een kleine aanpassing is dus zo gebeurd.
  • Je hebt snel inzicht in de verlof- en ziekteregistratie. Vaak een belangrijke kostenpost en dus waar je graag op wilt sturen.
  • Een salarispakket kost meestal een vast bedrag. Wanneer je niet per loonstrook of handeling betaalt, ben je meestal goedkoper uit dan wanneer je de salarisadministratie uitbesteedt.

Wat is een functioneringsgesprek?

Een functioneringsgesprek is een open en gelijkwaardig gesprek tussen een leidinggevende en een medewerker. Het is gericht op het verbeteren van het functioneren van de medewerker. Ook moet het zorgen voor een betere samenwerking met de leidinggevende. Dat gebeurt als onderdeel van de jaarlijkse gesprekken, waarin je onder meer ook een beoordelingsgesprek houdt.

Onze Arbo Experts

Marco | Bob | Mirco | Merve

HRM software nodig?
Vind gratis de beste leverancier

"Het is altijd leuk te horen, dat je iemand echt hebt geholpen bij het vinden van een HRM Software in de buurt. HR Navigator is niet voor niets al jaren het vertrekpunt bij het vinden van een HRM Software."

Bob Zeegers - Algemeen directeur