Spring naar content

IT & Care e-care med-care

It&careOnline Verzuimsysteem

e-care is een online verzuimsysteem. E-care is speciaal ontwikkeld voor leidinggevenden binnen organisaties. De verzuimsoftware is 24 uur per dag toegankelijk.

Eenvoudige verzuimregistratie

Verzuim- en herstelregistratie is eenvoudig. Ook is uitgebreide managementinformatie beschikbaar, net als verzuimrapportages op bedrijfs-, afdelings- of medewerkersniveau. Zo wordt het verzuimproces goed begeleid. Of het nu haat om verzuimnormen, verzuimdata, verzuimgegevens, verzuimstatistieken of verzuimanalyses. Of om procesanalyses en het signaleren van acties op alle organisatieniveaus. e-care zorgt voor een actieve betrokkenheid bij het verzuimproces van de leidinggevenden en medewerkers.

Veilige data en koppelingen

De verzuiminformatie in e-care is beschermd volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens van het College Bescherming Persoonsgegevens. Het is eenvoudig om koppelingen te maken met vele personeelsmanagementsystemen.

Voor de bedrijfsarts is er med-care. Deze software biedt een medische cockpit die de bedrijfsarts toegang geeft tot alle medische informatie van een cliënt. Persoonlijke gegevens, medische status, CAS-codes, verzuimstatistieken, uitslagen Preventief Medisch Onderzoek, belasting/belastbaarheid, ECG’s, spirometriegegevens, audiogram, etc.

In med-care wordt ook de inhoud van een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) en de bijbehorende vragenlijst gedefinieerd. Bij de logistieke uitvoering van een PMO biedt med-care krachtige ondersteuning aan het projectbureau om bijvoorbeeld werknemers uit te nodigen en in te plannen. Het vastleggen van de keuringsuitslag door de keuringsassistente en de beoordeling door de bedrijfsarts zijn ook procedureel verankerd in med-care. Voordat een individu de keuringsuitslag via my-care kan inzien.

E-care en med-care zijn ontwikkeld door IT&Care. Zij ontwikkelt web-based gezondheidsapplicaties.

Past IT & Care e-care med-care bij jou?

Wil jij weten of IT & Care e-care med-care geschikt is voor jouw organisatie? HR Navigator hielp al meer dan 15.000 organisaties bij het vinden van een passende HRM software leverancier. We weten dus precies wat HRM software dienstverleners wel en niet te bieden hebben. Maak gebruik van onze gratis HRM software vergelijkingstool en vind snel en gemakkelijk de HRM software leverancier die bij jou past.

✓ 15.000+ klanten ✓ 10x sneller dan zelf doen ✓ Gratis en onafhankelijk

Hoe vind je een HR dienst?

In vier stappen makkelijk en snel geregeld.

Stap 1

Stap 1

Jij vertelt wat je zoekt

✓ Vul de vragenlijst in

✓ Vergelijk 50 criteria

✓ Persoonlijk advies

Stap 2

Selectie aanbieder top 3

✓ Selectie 3 beste aanbieders

✓ Keuze uit 250 leveranciers

✓ Onafhankelijk

Stap 3

Adviesrapport en offertes

✓ Adviesrapport

✓ Uitgebreide vergelijking

✓ 3 Maatwerk offertes

Stap 4

Kies de beste aanbieder

✓ Gesprekken met top 3

✓ Contractonderhandeling

✓ Maak je keuze

Elke dag de beste tips via social media

We delen elke dag gratis onze laatste tips, beste eye-openers en leukste video's

Onze succesgarantie

HR Navigator is al 10 jaar de grootste en enige 100% onafhankelijke HR-vergelijkingssite.

We helpen iedereen. Altijd!

100% onafhankelijk

Persoonlijk advies van dé HR-experts van Nederland

10 x sneller dan zelf doen

Zorgvuldig geselecteerde aanbieders

Al ruim 10 jaar de grootste HR-vergelijkingssite

15.000+ organisaties gingen jou voor

Merve&Mirco

Direct advies:
085 - 049 1540

ma - vrij: 9.00 tot 17.00 uur

Klanten van HR Navigator

Klanten over HR Navigator

Ik kon de adviseur altijd bellen met vragen

“Na vijf jaar waren we toe aan een nieuwe arbodienst. Ik had al gehoord van HR Navigator via BG Magazine en Vernet, en ze bleken inderdaad de aangewezen organisatie om ons te helpen. Zelf hebben we aardig wat kennis in huis over verzuim en integratie, we staan bijvoorbeeld al jaren in de top drie van Vernet. HR Navigator kon goed met ons mee kon denken op dit niveau. Ik kon de adviseur altijd bellen met vragen, hij nam alle tijd en had verstand van zaken.”
Kitty van Balen, Frankeland

klantenreview Kitty van Balen
Lees verder

Binnen een paar weken hadden we offertes liggen van drie aanbieders

“Eerst vond ik het een beetje verdacht: hoezo kosteloze dienstverlening aan werkgevers? Daar zal wel nog iets aan vastzitten, dacht ik nog. Maar nee dus, het is echt gratis. Binnen een paar weken
hadden we offertes liggen van drie aanbieders. HR Navigator stuurde per mail nog een rijtje adviezen voor tijdens de gesprekken. Dat was handige informatie. We werken nu met een enthousiaste partij
die mensen echt motiveert om mee te doen aan de PMO.”
M. Koomen HSE-specialist

Myrjam Koomen Syngenta
Lees verder

We zijn nog steeds enthousiast

“Eerst benaderde ik zelf arbodiensten, maar ik kreeg onvoldoende respons op onze criteria, zoals transparantie of resultaat. Toen kwam HR Navigator in beeld. Ze regelden gesprekken met drie geschikte arbodiensten. Mensen van de OR, de directie, directe collega’s, er zat een hele delegatie van ons klaar. De verschillen waren behoorlijk groot en toch kozen we unaniem voor een kandidaat. We hebben net de eerste evaluatie gehad, en we zijn nog steeds enthousiast.”
Ed Voshol, Samen Veilig Midden-Nederland

klantenreview Ed Voshol
Lees verder

De niet lullen-maar-poetsen-mentaliteit vind ik prettig

“We waren net uitgebreid naar een regio waar we nog geen arbodienst hadden. Google bracht me op het spoor van HR Navigator. Na het versturen van het contactformulier op hun site werd ik gebeld door een van hun adviseurs. Die bleek zelf op vakantie te zijn op dat moment. Dat vond ik goede service, zelf neem ik echt niet op tijdens mijn vakantie, haha. De ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit van HR Navigator vind ik prettig. Ik heb ze al twee keer aanbevolen.”
Jacqueline Hiemstra, Miep

Jacqueline Hiemstra
Lees verder

Hoe werkt HR Navigator?

Werkwijze HR Navigator

Veelgestelde vragen

Wil je weten of een verzuimregiesysteem van toegevoegde waarde is voor jouw organisatie?

Dat hangt af van de volgende zaken:

  • Is binnen jouw organisatie de Wet verbetering Poortwachter met behulp van software geautomatiseerd?
  • Heeft de organisatie een duidelijk verzuimprotocol en houdt iedereen zich aan dit verzuimprotocol?
  • Heb je voldoende inzicht in de verzuimcijfers en verzuimkosten?
  • Heb je voldoende inzicht in de taken van alle betrokkenen rondom verzuim?
  • Heb je de regie over de bedrijfsarts?
  • Worden de UWV formulieren en meldingen aan de verzekeraar (vanuit een systeem) automatisch ingevuld?
  • In welke mate maak je gebruik van het recht op premiekorting, Vangnet-ziektewet en co-financiering door private verzekeraars?
  • Hoeveel medewerkers heeft de organisatie? Is dat voldoende om een eigen verzuimsysteem te rechtvaardigen?
  • Wat is het actuele verzuimpercentage?
  • Wat is de meldingsfrequentie?
  • Ben je Eigen Risico drager WGA?
  • Zijn er medewerkers met een bijzondere status? (denk aan arbeidsgehandicapten, SFB, Wajong, WSW, etc.
  • Werk je momenteel al met een verzuimsysteem? Moet dit vervangen worden?

Een verzuimmanagementsysteem (ook wel arbosysteem of verzuimapplicatie) is een softwareprogramma waarin alle relevante
acties voor het registreren en het opvolgen van verzuim zijn vastgelegd.

Een verzuimsysteem zorgt er ook voor dat alle acties die zijn vastgelegd in de Wet verbetering Poortwacht (WvP) worden gemonitord en dat de nodige acties op tijd worden gesignaleerd en opgevolgd.

In het verzuimsysteem kan de (geautoriseerde) gebruiker afspraken en acties vast te leggen. Het systeem neemt meestal ook de termijnbewaking op de Poortwachteracties over.
Een goed verzuimsysteem zorgt voor:

  • Juiste verdeling van verantwoordelijkheden tussen bijvoorbeeld leidinggevende, casemanager en bedrijfsarts
  • Goede autorisatie, indeling, bewaking en verantwoording van toegang tot informatie
  • Goede (management) rapportages op verschillende organisatieniveaus, met onder meer informatie over Verzuimcijfers, meldingsfrequentie, verhouding kort, middel en lang verzuim etc.
  • Uitwisseling van relevante met een personeelsinformatiesysteem
  • Automatische gegevensuitwisseling tussen verschillende belanghebbenden zoals de arbodienst, UWV, verzekeraars en behandelaars of interventionisten

Wanneer je een loonadministratie opzet krijgt je te maken met allerlei verschillende formulieren en berekeningen. Bijvoorbeeld de loonstaat, de loonstrook of een jaaropgave. Met behulp van deze formulieren bereken je het bruto- en nettoloon maar ook de diverse verschuldigde bedragen.

Ook krijg je te maken met verminderingsbeschikkingen, loonbelastingverklaringen en door werknemers ingediende kostendeclaraties voor openbaar vervoer, gemaakte kilometers of zakelijke lunches of diners.

Alle beloningen zoals eindheffingen en verstrekkingen, afdrachtsverminderingen en onkostenvergoedingen of onkosten moet je administreren. Voor de gehele loonadministratie geldt een bewaarplicht van zeven jaar.

  • Alle gegevens in eigen beheer: Overleg met een externe partij (bijvoorbeeld een accountant) is niet meer nodig. Een kleine aanpassing is dus zo gebeurd.
  • Je hebt snel inzicht in de verlof- en ziekteregistratie. Vaak een belangrijke kostenpost en dus waar je graag op wilt sturen.
  • Een salarispakket kost meestal een vast bedrag. Wanneer je niet per loonstrook of handeling betaalt, ben je meestal goedkoper uit dan wanneer je de salarisadministratie uitbesteedt.

Een functioneringsgesprek is een open en gelijkwaardig gesprek tussen een leidinggevende en een medewerker. Het is gericht op het verbeteren van het functioneren van de medewerker. Ook moet het zorgen voor een betere samenwerking met de leidinggevende. Dat gebeurt als onderdeel van de jaarlijkse gesprekken, waarin je onder meer ook een beoordelingsgesprek houdt.

Bob en Marco

Marco | Bob

HRM software nodig?
Vind gratis de beste leverancier

"Het is altijd leuk te horen, dat je iemand echt hebt geholpen bij het vinden van een HRM Software in de buurt. HR Navigator is niet voor niets al jaren het vertrekpunt bij het vinden van een HRM Software."

Bob Zeegers - Algemeen directeur

Elke week de gratis beste HR-tips?

Elke dag 11.000 HR professionals blij maken. Dat is waar HR Navigator voor staat. We willen jou inspireren en helpen om je werk als HR professional  slimmer en beter te doen.

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

Meld je aan voor de dagelijkse powertip

Powertips

Alles wat je moet weten over het selecteren van een arbodienst

Ontvang de gratis inkoopgids arbodienstverlening

arbodienst inkoopgids