Spring naar content

IT & Care e-care med-care

It&careOnline Verzuimsysteem

e-care is een online verzuimsysteem. E-care is speciaal ontwikkeld voor leidinggevenden binnen organisaties. De verzuimsoftware is 24 uur per dag toegankelijk.

Eenvoudige verzuimregistratie

Verzuim- en herstelregistratie is eenvoudig. Ook is uitgebreide managementinformatie beschikbaar, net als verzuimrapportages op bedrijfs-, afdelings- of medewerkersniveau. Zo wordt het verzuimproces goed begeleid. Of het nu haat om verzuimnormen, verzuimdata, verzuimgegevens, verzuimstatistieken of verzuimanalyses. Of om procesanalyses en het signaleren van acties op alle organisatieniveaus. e-care zorgt voor een actieve betrokkenheid bij het verzuimproces van de leidinggevenden en medewerkers.

Veilige data en koppelingen

De verzuiminformatie in e-care is beschermd volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens van het College Bescherming Persoonsgegevens. Het is eenvoudig om koppelingen te maken met vele personeelsmanagementsystemen.

Voor de bedrijfsarts is er med-care. Deze software biedt een medische cockpit die de bedrijfsarts toegang geeft tot alle medische informatie van een cliënt. Persoonlijke gegevens, medische status, CAS-codes, verzuimstatistieken, uitslagen Preventief Medisch Onderzoek, belasting/belastbaarheid, ECG’s, spirometriegegevens, audiogram, etc.

In med-care wordt ook de inhoud van een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) en de bijbehorende vragenlijst gedefinieerd. Bij de logistieke uitvoering van een PMO biedt med-care krachtige ondersteuning aan het projectbureau om bijvoorbeeld werknemers uit te nodigen en in te plannen. Het vastleggen van de keuringsuitslag door de keuringsassistente en de beoordeling door de bedrijfsarts zijn ook procedureel verankerd in med-care. Voordat een individu de keuringsuitslag via my-care kan inzien.

E-care en med-care zijn ontwikkeld door IT&Care. Zij ontwikkelt web-based gezondheidsapplicaties.

Past IT & Care e-care med-care bij jou?

Wil jij weten of IT & Care e-care med-care geschikt is voor jouw organisatie? HR Navigator hielp al meer dan 15.000 organisaties bij het vinden van een passende HRM software leverancier. We weten dus precies wat HRM software dienstverleners wel en niet te bieden hebben. Maak gebruik van onze gratis HRM software vergelijkingstool en vind snel en gemakkelijk de HRM software leverancier die bij jou past.

✓ 15.000+ klanten ✓ 10x sneller dan zelf doen ✓ Gratis en onafhankelijk

Hoe vind je een HR dienst?

In vier stappen makkelijk en snel geregeld.

Stap 1

Stap 1

Jij vertelt wat je zoekt

✓ Vul de vragenlijst in

✓ Vergelijk 50 criteria

✓ Persoonlijk advies

stap2

Stap 2

Selectie aanbieder top 3

✓ Selectie 3 beste aanbieders

✓ Keuze uit 250 leveranciers

✓ Onafhankelijk

stap3

Stap 3

Adviesrapport en offertes

✓ Adviesrapport

✓ Uitgebreide vergelijking

✓ 3 Maatwerk offertes

stap4

Stap 4

Kies de beste aanbieder

✓ Gesprekken met top 3

✓ Contractonderhandeling

✓ Maak je keuze

Elke dag de beste tips via social media

We delen elke dag gratis onze laatste tips, beste eye-openers en leukste video's

Onze succesgarantie

HR Navigator is al 10 jaar de grootste en enige 100% onafhankelijke HR-vergelijkingssite.

We helpen iedereen. Altijd!

100% onafhankelijk

Persoonlijk advies van dé HR-experts van Nederland

10 x sneller dan zelf doen

Zorgvuldig geselecteerde aanbieders

Al ruim 10 jaar de grootste HR-vergelijkingssite

15.000+ organisaties gingen jou voor

Merve&Mirco

Direct advies:
085 - 049 1540

ma - vrij: 9.00 tot 17.00 uur

Klanten van HR Navigator

Klanten over HR Navigator

De oriënterende gesprekken waren echt een uitkomst

Door eerst een aantal oriënterende gesprekken te voeren, konden we daarna veel meer focus leggen op waar wij als organisatie naartoe willen en wat voor een arbodienstverlener daar dan bij zou passen.
Wendy van Reek – projectleider arbodienstverlening Horizon College

Wendy van reek
Lees verder

Ik zou ze zo weer inschakelen

“Tijdens een meeting googlede ik even snel op ‘nieuwe arbodienst’ en HR Navigator stond vrijwel bovenaan. Handig, dacht ik, dan gebeurt de voorselectie door een partij die kijk op de zaak heeft. De adviseur van HR Navigator is deskundig, voortvarend en heeft een goed empathisch vermogen voor ons als opdrachtgever. Ik raad elke HR-afdeling die op zoek is naar een arbodienst aan HR Navigator in te schakelen. Dit scheelt uren voorwerk en leidt tot een selectie van kwalitatief goede partijen.”
Niek Jaarsma, HR business partner Stryker

Niek Jaarsma
Lees verder

Ze regelden een groot deel van de aanbesteding

“Al lange tijd kampten we met hoog verzuim en de samenwerking met de toenmalige arbodienst liep niet meer zo soepel. Ik was huiverig om over te stappen vanwege het gedoe. Tot ik begreep dat ik een groot deel van de aanbesteding bij HR Navigator kon neerleggen. Het voortraject liep soepel. We ontvingen van drie partijen een voorstel, waarvan er één eigenlijk gelijk afviel. HR Navigator pakte dit gelijk goed op en samen kwamen we tot een plan B en zelf C. Uit de selectiegesprekken is uiteindelijk één partij naar voren gekomen. De nieuwe arbodienst is wennen want ze werken echt op een andere manier. Maar: er is al beweging in het verzuim!”
Carolien Vos, ISEC

Carolien Vos
Lees verder

Jammer dat ik niet meteen via HR Navigator ben gaan zoeken

“Achteraf vind ik het jammer dat ik niet meteen via HR Navigator ben gaan zoeken. Dat had me veel tijd en energie gescheeld. Ze bieden een compleet traject, als opdrachtgever hoef je niet ernaast nog zelf de markt op te gaan. Ze zijn deskundig en hebben snel door waar je behoeften liggen, dat maakt ze een goede sparring partner. Daardoor kregen we zicht op waar we daadwerkelijk behoefte aan hadden en hoe we dat in de praktijk wilden invullen. Zonder hun expertise was dit niet zomaar duidelijk geworden en waren we langer bezig geweest.”
Marian van Roosmalen, Transitieleider Florence

Marian van Roosmalen
Lees verder

Hoe werkt HR Navigator?

Werkwijze HR Navigator

Veelgestelde vragen

Wil je weten of een verzuimregiesysteem van toegevoegde waarde is voor jouw organisatie?

Dat hangt af van de volgende zaken:

  • Is binnen jouw organisatie de Wet verbetering Poortwachter met behulp van software geautomatiseerd?
  • Heeft de organisatie een duidelijk verzuimprotocol en houdt iedereen zich aan dit verzuimprotocol?
  • Heb je voldoende inzicht in de verzuimcijfers en verzuimkosten?
  • Heb je voldoende inzicht in de taken van alle betrokkenen rondom verzuim?
  • Heb je de regie over de bedrijfsarts?
  • Worden de UWV formulieren en meldingen aan de verzekeraar (vanuit een systeem) automatisch ingevuld?
  • In welke mate maak je gebruik van het recht op premiekorting, Vangnet-ziektewet en co-financiering door private verzekeraars?
  • Hoeveel medewerkers heeft de organisatie? Is dat voldoende om een eigen verzuimsysteem te rechtvaardigen?
  • Wat is het actuele verzuimpercentage?
  • Wat is de meldingsfrequentie?
  • Ben je Eigen Risico drager WGA?
  • Zijn er medewerkers met een bijzondere status? (denk aan arbeidsgehandicapten, SFB, Wajong, WSW, etc.
  • Werk je momenteel al met een verzuimsysteem? Moet dit vervangen worden?

Een verzuimmanagementsysteem (ook wel arbosysteem of verzuimapplicatie) is een softwareprogramma waarin alle relevante
acties voor het registreren en het opvolgen van verzuim zijn vastgelegd.

Een verzuimsysteem zorgt er ook voor dat alle acties die zijn vastgelegd in de Wet verbetering Poortwacht (WvP) worden gemonitord en dat de nodige acties op tijd worden gesignaleerd en opgevolgd.

In het verzuimsysteem kan de (geautoriseerde) gebruiker afspraken en acties vast te leggen. Het systeem neemt meestal ook de termijnbewaking op de Poortwachteracties over.
Een goed verzuimsysteem zorgt voor:

  • Juiste verdeling van verantwoordelijkheden tussen bijvoorbeeld leidinggevende, casemanager en bedrijfsarts
  • Goede autorisatie, indeling, bewaking en verantwoording van toegang tot informatie
  • Goede (management) rapportages op verschillende organisatieniveaus, met onder meer informatie over Verzuimcijfers, meldingsfrequentie, verhouding kort, middel en lang verzuim etc.
  • Uitwisseling van relevante met een personeelsinformatiesysteem
  • Automatische gegevensuitwisseling tussen verschillende belanghebbenden zoals de arbodienst, UWV, verzekeraars en behandelaars of interventionisten

Wanneer je een loonadministratie opzet krijgt je te maken met allerlei verschillende formulieren en berekeningen. Bijvoorbeeld de loonstaat, de loonstrook of een jaaropgave. Met behulp van deze formulieren bereken je het bruto- en nettoloon maar ook de diverse verschuldigde bedragen.

Ook krijg je te maken met verminderingsbeschikkingen, loonbelastingverklaringen en door werknemers ingediende kostendeclaraties voor openbaar vervoer, gemaakte kilometers of zakelijke lunches of diners.

Alle beloningen zoals eindheffingen en verstrekkingen, afdrachtsverminderingen en onkostenvergoedingen of onkosten moet je administreren. Voor de gehele loonadministratie geldt een bewaarplicht van zeven jaar.

  • Alle gegevens in eigen beheer: Overleg met een externe partij (bijvoorbeeld een accountant) is niet meer nodig. Een kleine aanpassing is dus zo gebeurd.
  • Je hebt snel inzicht in de verlof- en ziekteregistratie. Vaak een belangrijke kostenpost en dus waar je graag op wilt sturen.
  • Een salarispakket kost meestal een vast bedrag. Wanneer je niet per loonstrook of handeling betaalt, ben je meestal goedkoper uit dan wanneer je de salarisadministratie uitbesteedt.

Een functioneringsgesprek is een open en gelijkwaardig gesprek tussen een leidinggevende en een medewerker. Het is gericht op het verbeteren van het functioneren van de medewerker. Ook moet het zorgen voor een betere samenwerking met de leidinggevende. Dat gebeurt als onderdeel van de jaarlijkse gesprekken, waarin je onder meer ook een beoordelingsgesprek houdt.

Bob en Marco

Marco | Bob

HRM software nodig?
Vind gratis de beste leverancier

"Het is altijd leuk te horen, dat je iemand echt hebt geholpen bij het vinden van een HRM Software in de buurt. HR Navigator is niet voor niets al jaren het vertrekpunt bij het vinden van een HRM Software."

Bob Zeegers - Algemeen directeur

Elke week de gratis beste HR-tips?

Elke dag 11.000 HR professionals blij maken. Dat is waar HR Navigator voor staat. We willen jou inspireren en helpen om je werk als HR professional  slimmer en beter te doen.

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

Meld je aan voor de dagelijkse powertip

Powertips

Alles wat je moet weten over het selecteren van een arbodienst

Ontvang de gratis inkoopgids arbodienstverlening

arbodienst inkoopgids