Privacystatement HR Navigator

HR Navigator is de grootste HR vergelijkingssite van Nederland. Als klant of partner van HR Navigator wil je er natuurlijk zeker van zijn dat jouw gegevens bij ons in vertrouwde handen zijn.

Jaarlijks ondersteunen we meer dan 1500 werkgevers bij het maken van hun keuzes voor HR-gerelateerde diensten of producten. Ook doen we uitgebreid onderzoek in het werkveld van HR. We zijn het gewend om zorgvuldig om te gaan met inhoudelijke en concurrentiegevoelige informatie over dienstverleners. Datzelfde geldt voor informatie over onze klanten rondom diverse HR-gerelateerde onderwerpen. Behalve contactgegevens van onze opdrachtgevers zijn dit meestal geen directe persoonsgegevens.

Wij houden ons aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming stelt. HR Navigator BV, gevestigd aan de Westsingel 14 in Amersfoort, is de verantwoordelijke voor de gegevensverwerking. In dit privacy statement leggen we je uit welke persoonsgegevens we verzamelen op onze website, in onze dienstverlening, hoe we dit vastleggen in onze database en hoe wij met je gegevens omgaan.

Gebruik van onze website en onze dienstverlening kent een aantal voorwaarden en beperkingen. Door gebruik te maken van onze site, stem je in met deze voorwaarden, waaronder dit privacy statement. De gegevens op deze website zijn bedoeld ter algemene informatie en kunnen zonder nadere aankondiging worden gewijzigd.

Welke gegevens hebben we?

Als je een aanvraag of een contactformulier op de website invult of ons een e-mail stuurt, dan slaan wij deze gegevens op in onze klantendatabase.

Klikgedrag en bezoekgegevens

Op de website worden algemene bezoekgegevens bijgehouden. In dit kader kan met name het IP-adres van je computer worden geregistreerd en worden gebruikt voor statistische analyses van bezoek- en klikgedrag op de site. Tools die wij hierbij gebruiken zijn onder andere Zoho, Gravity Forms en Google Analytics.

HR Navigator maakt op haar websites gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat op de harde schijf van de computer wordt opgeslagen. Deze tijdelijke cookies bevatten geen persoonsgegevens en worden vooral toegepast om het gebruik van de site gemakkelijker te maken. Wij slaan informatie op over welke pagina’s je bezoekt en welke links je aanklikt. Dit surfgedrag koppelen we aan je IP-adres. Zo word je als terugkerende bezoeker ‘herkend’, krijg je alleen voor jou relevante inhoud in beeld en kun je direct verdergaan waar je gebleven was.

Informatie over jouw surfgedrag wordt alleen door HR Navigator gebruikt om jou als klant beter te kunnen bedienen en de site continu te verbeteren.

Wat doen wij met je gegevens?

Primair gebruiken we al jouw gegevens om je vraag naar een specifieke HR-diensten goed te kunnen beantwoorden. Met het gebruik van onze dienstverlening geef je expliciet toestemming de door jou verstrekte informatie op te slaan, te analyseren en te delen met de door ons geselecteerde dienstverleners. Ook geef je toestemming om je persoonlijk te informeren over voor jou relevante HR-ontwikkelingen, zoals wetswijzigingen, CAO-updates, arbeidsmarkttrends, enzovoorts. Daarnaast publiceert HR Navigator persoonlijke benchmarks, waardoor de opdrachtgever zijn eigen activiteit en cijfers kan vergelijken met de markt.

Tenslotte gebruiken we de (geanonimiseerde) gegevens van al onze opdrachtgevers samen voor onze marktonderzoeken en trendrapporten.

Om fiscale redenen zijn wij verplicht om informatie over opdrachten of leads tot zeven jaar te bewaren als onderdeel van onze bedrijfsadministratie.

Veiligheid websites, database en gegevensuitwisselingen

Wij maken gebruik van strikte veiligheidsprocedures om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens van klanten of aanbieders. Onze websites kennen allemaal Secure Sockets Layer (ofwel SSL) beveiliging. De klant en de aanbieder gegevens worden in de database in de cloud opgeslagen bij een betrouwbare partner met de onder andere ISO27001 en SOC2 certificaten.

Onze systemen beschikken over 2FA voor alle gebruikers (medewerkers HR Navigator, aanbieders en opdrachtgevers). Bij voorkeur communiceert HR Navigator via portalen voor de opdrachtgever en de aanbieders. Daar waar gebruik wordt gemaakt van e-mail, maken wij gebruik van beveiligde versleutelde verbindingen met zowel SSL als TLS. Gegevensuitwisselingen tussen CRM, database en mailserver zijn versleuteld volgens PLS1.2-protocol. Wachtwoorden worden versleuteld opgeslagen.

Wijzigingen privacyverklaring

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring. Het verdient aanbeveling om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Inzage en wijzigen van uw gegevens

HR Navigator bewaart en gebruikt uitsluitend die organisatie- en persoonsgegevens die rechtstreeks door opdrachtgevers worden opgegeven en waarvan bij opgave duidelijk is met welk doel deze aan ons worden verstrekt.

Vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage, wijziging of verwijdering van je persoonsgegevens kun je te allen tijde richten aan:

HR Navigator BV
T.a.v. Functionaris Gegevensbescherming
Westsingel 14
3811 BA Amersfoort
hrnavigator.nl
info@hrnavigator.nl