Sire wil met campagne #DOESLIEF Nederland mooier maken

We zijn steeds minder aardig tegen elkaar. Op straat, op sociale media, in het verkeer, in het openbaar vervoer, op het sportveld en in de supermarkt.
Met de #DOESLIEF campagne houdt SIRE Nederland een spiegel voor. Zo hoopt SIRE dat mensen zich realiseren dat niemand beter wordt van onaardig gedrag. En dat aardig gedrag loont. De campagne gaat vandaag van start.
Dagelijks onaardig gedrag
Bumperkleven, het negeren van een caissière in de supermarkt, treiteren van OV-medewerkers, elkaar niet voor laten gaan in het verkeer, voordringen in de trein, geluidsoverlast, burenruzies, schelden en haatberichten op sociale media. Het gebeurt elke dag en veel te vaak. Vaak hebben we het niet eens door.
Centraal in de campagne staat #DOESLIEF. Sire laat harde statistieken zien, maar ook voorbeelden van klein dagelijks onaardig gedrag. Met de #DOESLIEF campagne hoopt Sire dat mensen zich realiseren dat onaardig gedrag nergens voor nodig is en kwetsend voor de ander. Met ‘DOESLIEF’ spoort SIRE Nederland aan om elkaar met één woord aan te spreken op onaardig gedrag. Daarmee willen we Nederland een beetje mooier maken.
>>>Volkskrant: Sire wil met #DOESLIEF iets doen aan hufterigheid van Nederlanders