Medewerker Arbo & Veiligheid, Gemeente Oss, 30 uur per week

De afdeling Servicecentrum & Facilities is op zoek naar een: Medewerker Arbo & Veiligheid voor 30 uur per week – tijdelijk.
2021 is het jaar van de professionalisering van de BHV-organisatie, het Interventieteam en
Arbo. Je gaat het aanstaande jaar onder andere aan de slag met het organiseren van trainingen, het registreren en verwerken van agressiemeldingen, het instellen van werkplekken in het nieuwe kantoorconcept Oss en het uitvoeren van de RI&E. Jouw dagen zien er nooit hetzelfde uit.
Wat ga je doen?
Samen met de beleidsadviseur Arbo van P&O, het hoofd BHV en de programmamanager
Weerbare Organisatie optimaliseer je het komende jaar de organisatie van Arbo & Veiligheid in onze organisatie. Je hebt daarin drie (onafhankelijke) rollen:
1. Arbocoördinator
2. Preventiemedewerker Arbo
3. Preventiemedewerker Veiligheid
Deze rollen geven samen een divers en afwisselend takenpakket, waarbij jij de ambassadeur bent van de thema’s Arbo en Veiligheid in onze organisatie:
- Je voert samen met de Arbocommissie de regie op de RI&E.
- Je zorgt voor goede plannen van aanpak.
- Je signaleert gevaren en risico’s met betrekking tot de arbeidsomstandigheden.
- Je ondersteunt in het implementeren van het Arbobeleid.
- Je zorgt voor de planning en inroostering van het Interventieteam en het BHV-team.
- Je organiseert opleidingen op het gebied van Veiligheid en BHV.
- Je geeft uitvoering aan het protocol De Weerbare medewerker.
- Je neemt deel aan projecten (bijvoorbeeld het nieuwe toegangspassensysteem).
Wat bieden we?
- Je komt terecht in een collegiaal en dynamisch team, waarbij ruimte is om te leren en
te ontwikkelen. - Je salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal functieschaal
8 (maximaal € 3.591,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband). - De functie wordt nu voor de periode van 1 jaar ingevuld. Dit jaar gebruiken we om te
bepalen hoe de structurele functie vorm moet krijgen. Er is dus de mogelijkheid voor
een vaste arbeidsovereenkomst. - Daarnaast biedt de gemeente Oss de mogelijkheid tot flexibele werktijden, is er veel
aandacht voor loopbaanontwikkeling, zijn er goede opleidingsmogelijkheden, krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto jaarsalaris en is er een
gunstige ouderschapsverlofregeling.
Wie is onze ideale kandidaat?
- Je bent communicatief vaardig, je hebt gevoel voor onderlinge verhoudingen en belangen en je bent proactief.
- Je bent een kei in plannen en organiseren en je werkt oplossingsgericht. De
Arbowet- en regelgeving kent voor jou geen geheimen. - Je hebt een afgeronde mbo-opleiding (niveau 4), bij voorkeur op het gebied van
veiligheid en/of gezondheid. - Je beschikt over actuele kennis rondom Arbo & Veiligheid (denk aan coronacrisis).
- Je hebt ervaring met coördineren, uitvoeren en evalueren van complexe
projecten/processen.
Competenties
Mondelinge communicatie, samenwerken, schriftelijke communicatie en plannen en
organiseren.
Hoe ziet onze afdeling/team eruit?
De afdeling Servicecentrum & Facilities bestaat uit drie teams: Vormgeving & Publicatie,
Serviceloket en Bodeteam. Er zijn 15 collega’s werkzaam in deze diverse afdelingen waar de dienstverlening voorop staat. Samen faciliteren we de primaire processen zodat hun
bedrijfsvoering goed door kan gaan.
Wil je meer informatie?
Neem dan contact op met Joyce Bergmans, manager Servicecentrum & Facilities. Dit kan via het telefoonnummer 14 0412. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op
www.werkenbijoss.nl
Ben jij klaar om door te breken?
Klik dan op het sollicitatieformulier en reageer uiterlijk maandag 1 maart 2021 t.a.v.
Joyce Bergmans. De sollicitatiegesprekken zijn in week 9 en 10.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.