Medewerker Arbo en Veiligheid, Gemeente Oss, 24 uur per week

De afdeling Personeel en Organisatie is op zoek naar een
Medewerker Arbo en Veiligheid, 24 uur per week
Wil jij aan de lat staan om de zorg en aandacht voor goede arbeidsomstandigheden te integreren binnen de gehele gemeentelijke organisatie? En wil jij ons Arbo- en veiligheidsbeleid samen met medewerkers en leidinggevenden mede vormgeven? En hou jij van coördinerend én van uitvoerend werk?
Dan zoeken we jou!
Werkzaamheden
Als Medewerker Arbo en Veiligheid bij de gemeente Oss heb je een breed en gevarieerd takenpakket waarbij het accent ligt op uitvoering en operationele advisering rondom Arbo en interne veiligheid. Deze functie bestaat uit meerdere rollen. Je bent:
- Arbo-coördinator
- Preventiemedewerker Arbo en Veiligheid
- Hoofd BHV en Interventieteam
- Ploegleider BHV
Je bent sparringpartner van de Arbo-beleidsadviseur. Daarnaast signaleer en adviseer je medewerkers en leidinggevenden op gebied van Arbo en interne veiligheid.
Wat ga je doen?
Arbo
- Je draagt zorg voor het opstellen en bewaken van plannen van aanpak voortkomend uit de RI&E.
- Je signaleert gevaren en risico’s met betrekking tot arbeidsomstandigheden.
- Je bewaakt de administratieve verplichtingen (wet- en regelgeving).
- Je bent gesprekspartner van beleidsadviseur Arbo en de Arbo-commissie.
- Je implementeert (mede) en bewaakt de kwaliteit van het arbo-beleid.
- Je helpt en adviseert collega’s bij de juiste werkhouding en werkplekaanpassingen.
Veiligheid en BHV
- Je optimaliseert de uitvoering van de BHV-organisatie en het Interventieteam: werven nieuwe leden, mede bewaken planning & inroostering, initiëren en voorzitten van overleggen, bewaken actielijsten, uitzetten van oefeningen én het organiseren en coördineren van opleidingen.
- Je registreert en verwerkt agressiemeldingen (Gemeentelijke Incidenten Registratie) en adviseert over aangifte, begeleiding, vervolg en nazorg.
- Coördinatie van het nazorgteam; faciliteren van de leidinggevende bij het houden van een orde gesprek.
- Verantwoordelijk voor de uitvoering en medeverantwoordelijk voor de implementatie van het protocol de weerbare medewerker.
Ben jij de ideale kandidaat?
We zoeken een collega die communicatief vaardig, oplossingsgericht en proactief is, gevoel heeft voor onderlinge verhoudingen en belangen en goed kan plannen en organiseren.
Je hebt een afgeronde opleiding op het gebied van Integrale Veiligheidskunde of een vergelijkbare opleiding.
Je beschikt over kennis van relevante Arbo-wetgeving. En je hebt bij voorkeur ervaring met het coördineren, uitvoeren en evalueren van de RI&E.
Wat breng je mee?
- Je hebt minimaal een mbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur op het gebied Integrale veiligheid.
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
- Jouw digitale vaardigheden zijn top.
- Het is een pre als je ervaring hebt binnen gemeentelijke organisaties.
- Je staat stevig in je schoenen en kunt omgaan met feedback.
- Je bent proactief en toont eigenaarschap.
- Je hebt een positieve uitstraling, en een mooie balans tussen samenwerken, tact en lef.
Competenties
- Conflicthantering
- Omgevingsbewustzijn
- Samenwerken
- Besluitvaardigheid
- Nauwkeurigheid
Hoe ziet je team eruit?
Je komt te werken in een hecht team van ongeveer 30 medewerkers. Er is een prettige sfeer, waarin samenwerking vanzelfsprekend is en we altijd samen bezig zijn hoe we kunnen verbeteren. Als team, in onze rol als adviseurs en ondersteuners en vakinhoudelijk. We stropen de mouwen op en hebben korte lijnen. We houden van hard werken, maar ook van gezelligheid en humor.
Je werkt binnen de afdeling P&O samen met andere P&O-adviseurs, beleidsontwikkelaars, organisatieadviseurs, een ondersteuningsteam, collega’s van het medewerkersloket en collega’s van de salarisadministratie.
Dit is onze belofte aan jou:
We bieden jou een veelzijdige baan én een gastvrije werkplek. We geven je ruimte om met jouw vakmanschap én aanpakkersmentaliteit dingen in beweging te krijgen. Je krijgt de kans om aan je persoonlijke ontwikkeling als Medewerker P&O te werken en draagt bij aan de teamontwikkeling.
Hier horen uiteraard goede arbeidsvoorwaarden bij:
- We beginnen met een arbeidsovereenkomst van één jaar. Daarna bepalen we samen of het wordt omgezet naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- De functie is gewaardeerd op functieschaal 8 (maximaal € 3.732,- bruto per maand peildatum 1 april 2022) op basis van een fulltime dienstverband van 36 uur.
- 17,05% Individueel KeuzeBudget (IKB). Dit budget wordt maandelijks gereserveerd. Je beslist zelf hoe je het IKB in wilt zetten. Je kunt het gebruiken voor bijvoorbeeld: het uitruilen van een fiets, het kopen van extra vakantiedagen of laten uitbetalen op een moment dat jouw past.
- Het gemeentehuis is op 5 minuten lopen van het NS-station.
- Individuele opleidingsmogelijkheden en een leerplein met een ruim aanbod.
- Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en de mogelijkheid om uren te sparen voor lang verlof.
En? Hebben we een match?
We vertellen je graag nog meer over de vacature. Wil je eerst een kopje koffie komen drinken voordat je schrijft of heb je vragen over inhoud en proces? Dan kun je contact opnemen met Marinus de Bruijn, afdelingshoofd P&O, via 06 20 63 55 48 of met Renske van Dijk, HR-beleidsadviseur, via 14 0412 (Vakantie van 25 juli t/m 7 augustus).
Zie jij een match? Solliciteer uiterlijk op zondag 7 augustus 2022 via het sollicitatieformulier op onze website.
We hebben een planning gemaakt voor de gesprekken, zodat je er alvast rekening mee kunt houden: de 1e ronde is op dinsdag 16 augustus 2022.
Deze vacature wordt tegelijk intern en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.