Bel direct een hr-expert:
085 - 049 1540100%_onafhankelijk_badge

Wat doet de preventiemedewerker?

Vragen op categorie

Home > Blog > Veelgestelde vragen > Wat doet de preventiemedewerker?

Een preventiemedewerker is binnen je organisatie dé deskundige op het gebied van gezond en veilig werken. Hij of zij adviseert jou als werkgever en de ondernemingsraad over alles met deze onderwerpen te maken heeft.

Elke organisatie moet in ieder geval één preventiemedewerker hebben. Voor organisaties met maximaal 25 medewerkers mag de werkgever dit ook zelf zijn.

De exacte rol van de preventiemedewerker is nergens vastgelegd, deze invulling ligt bij elke individuele werkgever. Logisch, want de bakker om de hoek, een verzorgingstehuis, een zwembad, een machinefabriek, een callcenter en een farmaceut zijn qua arbeidsomstandigheden en risico’s totaal anders.

Elke week gratis de beste HR-Tips

Ontvang gratis de beste HR-tips waarmee je je werk 2 x sneller en 5 x slimmer kunt doen.

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

Meld je aan voor de dagelijkse powertip

In onze dagelijkse powertip vertellen we je wat we de afgelopen 10 jaar hebben geleerd over Arbo, Verzuim en HR. We delen de belangrijkste tips en eye-openers die we hebben opgedaan bij het ondersteunen van duizenden klanten. Je leert wat elke HR-professional moet weten over arbo en verzuim en voorkomt je dat je in de meest voorkomende valkuilen stapt.

✓ De 5 dingen die niet mogen ontbreken in je arbo- en verzuimbeleid

✓ De bla bla van PSA

✓ Alle wat je wel en wat je vooral niet mag vragen aan je zieke medewerker