Skip to content

Snorrenpikkerij

Leestijd 4 minuten

Home > Blog > HRM-tertainment > Snorrenpikkerij

Zodra ik zijn prachtige snor zag wist ik het. Die snorremans moest ik hebben.

Zijn hipsterborstel had de vorm van een fietsstuur en was perfect in balans.

De rechter- en linkerkant van zijn fietsstuursnor waren met chirurgische precisie gelijk gekapt. En daarna was aan elke kant een symmetrische krul met twee vingers tegelijk naar boven gedraaid.

Er zat zoveel wax in die krullen dat er de hele dag mee gescheurd kon worden, zelf bij min tien of ragfijne poedersneeuw.

Een skilesje boeken? Dat was zo simpel, dacht ik.

Want in het skigebied waar ik was, kon ik kiezen uit minstens tien skischolen. Maar negen ervan hadden skileraren in rode skipakjes, die er allemaal hetzelfde uitzagen.

Een skischool deed daar dus niet aan mee. Die had een geel logo en skileraren met felgele skipakjes.

Nu ja, dan ga ik toch lekker subjectief voor de meest opvallende. Of voor degene die kleur durft te bekennen. En het leek me wel wat, de hele dag achter een kanarie aan skiën. Of zo ongeveer werken mijn hersenen dan…

In Scuola2000, de skischool van die gele duivels, hingen foto’s van minstens dertig skileraren. Ze hadden allemaal een mooie breed glimlachende promofoto van zichzelf laten maken. Die hingen achter de toonbank, zodat je makkelijk jouw favoriete leraar kon uitkiezen.

Twee foto’s vielen nogal op, dat waren die van Frederico en Filippo. Want die hadden allebei zo’n fietsstuursnor. Philippo was blond, dus daar was weinig Italiaans aan. En Frederico zag er met zijn snor gewoon het meest sympathiek uit.

Ecco… keuze gemaakt…

En daarna koos ik heel Nederlands voor les om half negen omdat dat een tientje per uur scheelde…

Heel veel organisaties kiezen precies zo hun arbodienst.

Ze kijken wat rond op tientallen websites en kiezen dan diegene met de kekke kleurtjes in het logo. Of erger nog, ze trappen in de bizarre namen die sommige arbodiensten zichzelf hebben gegeven.

Zo zijn er bijvoorbeeld arbodiensten die iets doen met ‘aandacht’, of ze doen het ‘anders’ of ze zijn ‘beter’.

Illustere namen die vast verzonnen zijn door hele braljante reclameboys, maar die wat mij betreft vooral de makke van de markt aangeven.

Aandacht aan mijn klanten geven? Vind ik vrij normaal. En beter? Dat klinkt als nauwelijks iets meer dan matig of gewoon slecht.

Heel veel organisaties gaan ook voor een tientje korting op het abonnement, omdat ze dan denken dat ze een goede deal hebben.

Maar in tegenstelling tot mijn skileraar komt de arbodienst dan meestal niet op tijd zijn bed uit. En ski je niet op een maagdelijke poederpiste, maar sta je achteraan te koukleumen bij de gondellift.

Nee, een arbodienst selecteren is toch net iets anders dan een skilesje boeken.

En ook niet… want Frederico was best een toffe peer, maar hij was vooral bezig met zijn snor. En met de dorpsmeisjes die hij onderweg tegenkwam. Dan draaide hij steeds even aan zijn snor, wisselde van zonnebril en sjanste in het rond zoals we deden in het pre-Tinder tijdperk.

Dus als je een arbodienst zoekt, doe dan niet als ik. Ga niet voor die hippe snor, dat gele flitspakje of die sympathieke uitstraling.

Maar maak gebruik van onze vernieuwde arbodienst selectiedienst.

Je hoeft alleen een korte vragenlijst in te vullen op onze website. Hierin vertel je al jouw wensen als het gaat om arbodienstverlening. Die vragen zijn gebaseerd op onze zoekervaring voor meer dan 11.000 organisaties.

Daarna laat je je in de watten leggen door jouw persoonlijke arbo-adviseur. Die vertelt je wat er mogelijk is, en prikt samen met jou door alle glimmende folders en verkooppraatjes heen.

Die gaat tot het gaatje om voor jou de beste arbodienst te vinden. En regelt alles voor je. Zodat je niet meer tientallen gesprekken hoeft te voeren met allerlei accountmanagers van die arbodiensten, die toch niet bij je passen.

Waarom zou je zelf op onderzoek uitgaan, als je weet dat wij uit honderden aanbieders al de beste drie arbodiensten voor jouw organisatie en situatie hebben geselecteerd?

Van die drie arbodiensten krijg je een persoonlijke aanbod.

Waarna je rustig je keuze maakt, of kort kennismaakt met deze aanbieders en daarna een contract afsluit met de arbodienst die jouw voorkeur heeft.

Oh ja, je bespaart niet alleen heel veel tijd. Maar ons advies is ook nog eens gratis en 100% onafhankelijk. We ontvangen van alle arbodiensten dezelfde vergoeding. We doen dus niet aan vriendjespolitiek.

Benieuwd hoe het allemaal werkt?

Vul hier de vragenlijst in en vind de arbodienst die bij je past

Elke week gratis de beste HR-Tips

Ontvang gratis de beste HR-tips waarmee je je werk 2 x sneller en 5 x slimmer kunt doen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

HRM-tertainment

Twee keer per week krijg je mijn persoonlijke HR-tips. Verhalen vol humor, verwondering en inspiratie over HRM. Waarschuwing: niet geschikt als je niet kunt relativeren, alles gratis wilt of als je heule lange tenen hebt.

HRM-tertainment

Voor een beetje

in je HR

HRM-tertainment
HRM-tertainment

Twee keer per week krijg je mijn persoonlijke HR-tips. Verhalen vol humor, verwondering en inspiratie over HRM. Waarschuwing: niet geschikt als je niet kunt relativeren, alles gratis wilt of als je heule lange tenen hebt.

HRM-tertainment

Voor een beetje

in je HR

Elke week de gratis beste HR-tips?

Elke dag 10.000 HR professionals blij maken. Dat is waar HR Navigator voor staat. We willen jou inspireren en helpen om je werk als HR professional  slimmer en beter te doen.

HRM-tertainment

Voor een beetje

in je HR

HRM-tertainment
HRM-tertainment
HRM-tertainment
HRM-tertainment

60 powertips die elke HR-professional moet kennen

Meld je aan voor de dagelijkse powertip

Powertips

Alles wat je moet weten over het selecteren van een arbodienst

Ontvang de gratis inkoopgids arbodienstverlening

arbodienst inkoopgids